grafika: spot Biuro – „Ojczysty – dodaj do ulubionych”
W tym roku z okazji Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego wystartowała kampania “Język polski jest ą-ę”. W celu uświadomienia Polakom, jak ważne jest stosowanie znaków diakrytycznych, przez chwilę z polskich gazet, portali internetowych, stacji telewizyjnych i radiowych zniknęły polskie znaki. W radiach puszczane są popularne piosenki polskich wykonawców, pozbawione klasycznej gramatyki.
Zobacz również
Rok temu rozpoczęła się kampania społeczno-edukacyjna „Ojczysty – dodaj do ulubionych”, mająca przypominać o roli i miejscu języka ojczystego w życiu Polaków oraz przyczynić się do podnoszenia świadomości językowej.
W spocie “Biuro” zwrócono uwagę na nadmiar stosowanych codziennie zapożyczeń:
Przy okazji przypominamy prześmiewczy felietony “Intacz” i “Słowa, które zmęczyły marketing” o branżowym żargonie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W związku z Kongresem Języka Urzędowego, towarzyszącym akcji „Język urzędowy przyjazny obywatelom” został zrealizowany spot “Sprawa”:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W ramach akcji zrealizowano także reklamę “Dzieci”
1 października ubiegłego roku Ministerstwo Środowiska rozpoczęło kampanię „Wyłączamy prąd, włączamy oszczędzanie” na temat oszczędzania energii. Resort wsparły trzy spoty z udziałem profesorów Jerzego Bralczyka i Zbigniewa Lew-Starowicza.
Język polski to nie „ciężka lokomotywa” z wiersza Tuwima – to cały barwny świat wierszy, rymów, baśni:
Po spocie “Lokomotywa”, Portal Włącz Polskę, zawierający materiały edukacyjne w języku polskim dla dzieci przebywających za granicą, promowały animacje pełne „trzeszczących i szeleszczących” dźwięków:
Język polski na Facebooku? Polecamy profile: Ojczysty – dodaj do ulubionych, Poprawna polszczyzna, Jak to się wyłancza
oraz strony, na których można poznać piękno mowy regionalnej: Uczymy się godać, Poznańska Gwara czy gwara-warszawska.