Zaczęło się we Wrocławiu
8 czerwca 2011 r. we Wrocławiu, dzięki Nextbike Polska, powstał jeden z pierwszych systemów wypożyczalni miejskich rowerów, który był wzorem i motywacją dla innych miast starających się zapewnić swoim mieszkańcom możliwość swobodnego korzystania z ogólnie dostępnych rowerów. Polacy, zakochani w rowerowej swobodzie i niezależności, szybko zaczęli traktować lokalne rowery jako nieodłączny element komunikacji miejskiej. Co ważne, tworzone przez Nextbike miejskie systemy wypożyczania rowerów to jeden z pierwszych w Polsce przykładów systemu ekonomii dzielenia (sharing economy) – tak ważny teraz symbol oszczędności i dbałości o środowisko – dzięki któremu można korzystać z rzeczy nie posiadając jej na własność.
Zobacz również
10 lat rozwoju Nextbike w Polsce
10 lat to czas nie tylko ważny dla rowerowej Polski, ale także dla Nextbike jako firmy, która dynamicznie rozwinęła swoją działalność i zabezpiecza 80 procent rynku wypożyczalni rowerów publicznych w Polsce. Systemy rowerowe Nextbike są dostępne dla 10 mln Polaków w 55 miastach Polski. Nie tylko w tych największych – stolicach województw – ale także w mniejszych miejscowościach, takich jak Żyrardów, Olesno czy Pszczyna. W ciągu 10 lat Nextbike zdobył zaufanie 2,5 mln użytkowników, którzy wypożyczyli lokalne rowery 65 mln razy.
Dzisiaj rozwój Nextbike to także etap profesjonalizacji i automatyzacji działań, do których firma wykorzystuje potencjał sztucznej inteligencji i analizy danych. Korzystając z tych rozwiązań, tworzy Chat Boty czy Voice Boty, które sprawiają, że korzystanie z systemów rowerowych Nextbike jest jeszcze przyjemniejsze i łatwiejsze w obsłudze.
10. urodziny Nextbike’a
Urodzinowe spotkanie odbyło się na wrocławskim Placu Wolności. Z tej okazji Nextbike Polska przekazał mieszkańcom Wrocławia 100 elektrycznych rowerów w obecności przedstawicieli Urzędu Miasta, rowerowych pasjonatów i ekspertów.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Dynamiczny rozwój Nextbike to nie tylko zwiększanie liczby dostępnych stacji i oczywiście rowerów w różnych miastach oraz ciągła dbałość o jakość oferowanego sprzętu. To także wewnętrzne wyzwania związane z profesjonalizacją procesów i działań. Dlatego chcemy rozwijać się w kierunku firmy technologicznej, a nie tylko operacyjnej. Przechodzimy do systemów opartych na analizie danych i machine learning. Automatyzujemy procesy, jak choćby już wdrożone Chat Boty w naszym Biurze Obsługi Klienta, a za chwilę uruchomimy inteligentnego Voice Bota. Rozwiązania te pozwolą na jeszcze łatwiejsze i przyjemniejsze korzystanie z naszych systemów. Za każdym z nich stoi potężna technologia i zespół ludzi pracujących ciężko, ale i z pasją, aby nasi użytkownicy mogli cieszyć się rowerową swobodą – powiedział Tomasz Wojtkiewicz, CEO Nextbike Polska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing