Przykładem tego jest inicjatywa zrealizowana przez markę Dooti Donuts, której aktywacja oparta na technologiach cyfrowych odnotowała 100 000 wizyt na stronie marki w pierwszym dniu konkursu, a cała kampania wygenerowała ponad 56 tys. zgłoszeń przez cały czas trwania akcji. Jak marka osiągnęła takie wyniki?
Zastosowanie nowych technologii w aktywacji marki
Marka Dooti Donuts, w ramach swojej strategii, wprowadziła nowe podejście do prezentacji swoich produktów. Za pośrednictwem strony internetowej, konsumenci mieli możliwość stworzenia cyfrowych wersji donutów.
Zobacz również
Realizacja projektu
Projekt polegał na zbudowaniu interaktywnego narzędzia, które pozwoliłoby użytkownikom na tworzenie własnych donutów. W ramach tego procesu, powstały cztery persony donutów, reprezentujące różne segmenty konsumentów. Różnorodność została tu zapewniona przez skrypty odpowiedzialne za reakcje donutów w zależności od sytuacji.
Promocja nowego produktu i konkurs
Cały projekt był częścią promocji nowego donuta stworzonego we współpracy z grupą GENZIE. Grupa ta była również zaangażowana w konkurs zorganizowany na stronie internetowej, w którym użytkownicy tworzyli swoje wersje donutów, które następnie uczestnicy akcji mogli opublikować na Facebooku marki, pod dedykowanym postem.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Promocja konkursu odbywała się na różnych platformach mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Youtube, Twitch, Instagram czy TikTok. Wynikiem tego było znaczne zainteresowanie, co potwierdzają statystyki – konkursowe wideo GENZIE zgromadziło prawie 30 000 reakcji i 6,9 mln wyświetleń.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Efekty aktywacji
Ostatecznie, strona konkursu odnotowała ponad 100 000 wejść w pierwszym dniu aktywacji. Donut stworzony przez GENZIE cieszył się dużym zainteresowaniem, a użytkownicy wygenerowali ponad 130 000 donutów za pomocą narzędzia. Post konkursowy na Facebooku Dooti Donuts zgromadził ponad 5 300 reakcji i 56 000 zgłoszeń.
Również ważnym elementem była możliwość odwzorowania 8 zwycięskich donutów przez Dooti Donuts, których następnie, członkowie grupy GENZIE, mogli spróbować podczas jednego ze swoich odcinków na YouTube.
Zastosowanie technologii w praktyce
Oprócz sfery cyfrowej, narzędzie było również wykorzystywane podczas pięciu dużych wydarzeń w największych miastach Polski. Uczestnicy mieli możliwość tworzenia swoich wersji donutów i zgłaszania ich do konkursu na Facebooku.
Kooperacja
Projekt został zrealizowany przy współpracy marki Dooti Donuts i agencji czuwających nad innymi aspektami akcji. Agencja GetHero odpowiedzialna była za materiały influencerskie, Grupa Adheads za organizację konkursu na Facebooku i mediach społecznościowych marki, Trzask Studio odpowiadało zaś za stworzenie Kreatora Donutów.
Dzięki tej współpracy, marka Dooti Donuts zrealizowała projekt wykorzystujący siłę mediów społecznościowych, technologię i kreatywność i uzyskała tak spektakularny wynik!
PS Marka Dooti Donuts prezentuje nowego Donuta Genzie
Z okazji Światowego Dnia Donuta marka Dooti Donuts przygotowała we współpracy z grupą GenZie zupełnie nowego, owocowego donuta GenZie. W tym tygodniu produkt zadebiutuje w sklepach sieci Biedronka.