Każdego roku z bazy potencjalnych Dawców szpiku Fundacji DKMS wykluczanych jest, z powodów niezależnych od nich, 10 000 zarejestrowanych osób. Powody wykluczenia z bazy to m.in. zmiana stanu zdrowia, wyjazd za granicę lub osiągnięcie maksymalnego wieku pozwalającego na zostanie Dawcą szpiku. Każda z tych osób to stracona szansa na wyleczenie dla chorych na nowotwory krwi.
– Chcemy zapełnić tę lukę i w ciągu 10 dni zachęcić 10 000 osób do zarejestrowania się w naszej bazie. Każda rejestracja jest ważna, bo każdy może uratować komuś życie. Na świecie co 27 sekund, a w Polsce co 40 minut jedna osoba dowiaduje się, że choruje na nowotwór krwi. Często jedyną szansą na wyleczenie jest właśnie przeszczepienie komórek macierzystych od niespokrewnionego Dawcy. A nie jest łatwo go znaleźć. Na całym świecie jest ponad 37 milionów potencjalnych Dawców szpiku, ale nadal nie wszyscy Pacjenci znajdują swojego „bliźniaka genetycznego” – mówi Marlena Dudzic z Fundacji DKMS.
Zobacz również
W akcji bierze udział sześciu influencerów ze świata filmu, muzyki i social mediów. Do rejestracji w bazie potencjalnych dawców szpiku zachęcać będą Natalia Szroeder @natalia_szroeder, Janina Bąk @janina.daily, Michalina Grzesiak @krystynoniedenerwujmatki, Adam Fidusiewicz @adamfido, Maciej Musiałowski @musialowskimaciej i Nikodem Rozbicki @nikodamn.
– Działając w Internecie, widzimy, że czasem wystarczy dosłownie chwila, by zmobilizować ludzi do działania. A te kilka minut to właśnie tyle, ile trwa proces rejestracji w bazie potencjalnych Dawców szpiku. Dla nas kilka minut, dla kogoś całe życie – mówi Michalina Grzesiak, działaczka społeczna i autorka bloga „Krystyno, nie denerwuj matki”.
Kampania ma również na celu zwiększyć świadomość na temat tego, kto może zostać potencjalnym dawcą szpiku, jakie są metody pobrania komórek macierzystych, a także, jak wygląda przeszczepienie szpiku.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Zależy nam również na tym, by zwalczyć mity na temat samego pobrania komórek macierzystych, który często kojarzony jest z niezwykle inwazyjnym i bolesnym zabiegiem. A tak nie jest! Dlatego w trakcie wyzwania zaplanowaliśmy również spotkanie z naszym ekspertem, który bardzo szczegółowo wyjaśni cały proces dawstwa – dodaje Marlena Dudzic z Fundacji DKMS.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za przygotowanie kampanii odpowiada Monday Agencja Komunikacji.