Internauci na całym świecie obchodzą ten dzień także jako tzw. „święto singli” (Singles’ Day), ze względu na zapis daty składający się z czterech jedynek. Zakupy w chińskich sklepach internetowych cieszą się coraz większą popularnością wśród Polaków. Czy Singles’ Day może to jeszcze przyspieszyć?
Rekordowa sprzedaż w 24 godziny
Wielki Festiwal Zakupów został po raz pierwszy zorganizowany w 2009 r. przez chińskiego giganta e-commerce – grupę Alibaba. Wartość sprzedaży generowanej tylko 11.11 osiąga każdego roku rekordowe wyniki. W ubiegłym roku była to suma 17,8 miliarda dolarów, a rekord z 2015 r. (14,3 mld USD) został pobity już po kilkunastu godzinach. Co ciekawe, 82% transakcji odbyło się za pośrednictwem urządzeń mobilnych – to duża zasługa wygodnej aplikacji AliExpress, w ramach której można zdobyć dodatkowe kody rabatowe.
Zobacz również
Jack Ma, założyciel Alibaba Group, zapowiada, że i w tym roku padną kolejne rekordy. Chiński gigant zachęca do zakupów nie tylko atrakcyjnymi zniżkami, ale także poprzez szeroko zakrojoną akcję marketingową, zorganizowane z rozmachem telewizyjne show oraz gry dla użytkowników portalu.
Chiny jednym z najpopularniejszych kierunków zagranicznych e-zakupów wśród Polaków
Dzięki dynamicznemu rozwojowi handlu transgranicznego „święto singli” cieszy się popularnością już nie tylko w Chinach, ale i na całym świecie. W tym roku do pobicia kolejnego rekordu mogą przyczynić się też polscy e-konsumenci, których kuszą niskie ceny i bogata oferta produktowa AliExpress. Według badań przeprowadzonych na zlecenie PayU w październiku br., 62% polskich e-konsumentów zapytanych o znajomość wybranych sklepów i serwisów internetowych, deklaruje że zna chińską platformęi.
Zakupy na AliExpress stają się także coraz bardziej przystępne dla polskich użytkowników. Od roku działa polskojęzyczna wersja strony, a dzięki nawiązaniu współpracy AliExpress z PayU, klienci z Polski mogą zapłacić za swoje zakupy BLIKiem oraz szybkimi przelewami internetowymi (tzw. pay by linkami). Te ostatnie są najpopularniejszą metodą płatności w internecie, a ponadto aż 62% polskich e-konsumentów uważa ją za najbardziej zachęcającą do robienia zakupów onlineii.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Bariery w e-handlu, które miały miejsce jeszcze kilka lat temu, dziś są skutecznie eliminowane. AliExpress to platforma ciesząca się dużą popularnością w naszym kraju. Każdego miesiąca odwiedza ją kilka milionów Polaków. Mamy nadzieję, że w tym roku polscy e-konsumenci jeszcze chętniej skorzystają ze zniżek oferowanych podczas festiwalu zakupów 11.11. Dzięki wprowadzonym przez PayU metodom płatności mają pewność, że transakcje na zagranicznej platformie przebiegną tak samo szybko i bezpiecznie, jak w dobrze im znanych polskich sklepach internetowych – mówi Joanna Pieńkowska Olczak, Country Manager PayU w Polsce.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dla nowych użytkowników AliExpress przygotował z okazji Singles’ Day kupony rabatowe, które można wykorzystać przy płatności z PayU podczas Wielkiego Festiwalu Zakupów 11.11.
Badanie PayU dotyczyło także zwyczajów zakupowych Polek i Polaków w sieci, z ciekawą perspektywą porównania singli i osób w związkach. Okazuje się, że te grupy niewiele dzieli jeśli chodzi o motywacje do kupowania online, częstotliwość robienia zakupów czy standardowy e-koszyk np. kosmetyków. Wbrew powszechnie panującej opinii single nie są skłonni wydawać więcej – miesięcznie na wszystkie zakupy w internecie wydają średnio 797 zł, to o 172 zł mniej niż osoby w związkach. Częściej niż osoby w związkach zamawiają natomiast online jedzenie z dostawą, kupują w sieci bilety na wydarzenia kulturalne i sportowe, a także zamawiają przejazdy, np. taksówką.
***
Dla nowych użytkowników AliExpress przygotował z okazji Singles’ Day kupony rabatowe, które można wykorzystać przy płatności z PayU podczas Wielkiego Festiwalu Zakupów 11.11.