Mazury na fali przedsiębiorczości
W przeciągu 12 miesięcznej kampanii z reklamami uzyskano 350 mln osobokontaktów. Wyprodukowano 8 spotów telewizyjnych, w których główną rolę zagrał Wojciech Malajkat i wyemitowano je ponad 17 000 razy. Blisko 500 razy emitowano spot radiowy w stacjach o najwyższej słuchalności, takich jak RMF FM, Radio Zet, Trójka, Polskie Radio czy TOK FM. Powstało ponad 100 publikacji artykułów i wywiadów w prasie ogólnopolskiej, branżowej i zagranicznej oraz na portalach internetowych. Agencja wykonała kilkaset kreacji graficznych emitowanych podczas rocznej kampanii.
Zobacz również
Kampania zwracała uwagę odbiorców na korzyści płynące z inwestowania i mieszkania na Mazurach.
Storytelling – rdzeń narracji kampanii
W kampanii zastosowano narrację storytellingową, przedstawiając prawdziwe historie osób, które pochodzą z Mazur lub związali się z tym miejscem na długie lata. Twarzą i narratorem kampanii był Wojciech Malajkat. Aktor budził pozytywne skojarzenia, zwłaszcza, że jest silnie emocjonalnie jest związany z regionem – pochodzi z Mrągowa. Oprócz Wojciecha Malajkata, w kampanii wzięli udział też przedsiębiorcy, którzy zainwestowali swój kapitał na Mazurach. Byli to nie tylko rdzenni mieszkańcy Mazur, ale też osoby, które się tam przeprowadziły, ponieważ nie wyobrażały sobie innego miejsca do życia. Dowiedli oni, że biznes na Mazurach ma się naprawdę dobrze, przynosi dochód, a wszystkiemu towarzyszy wysoka jakość życia. Mówiliśmy, że główną (choć nie jedyną) zachętą, są wyjątkowe walory przyrodnicze regionu, pozwalające łatwo osiągnąć właściwy balans między pracą a wypoczynkiem.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W kampanii poruszono temat Regionalnych Inteligentnych Specjalizacjach regionu, jakimi są Ekonomia wody, Drewno i meblarstwo oraz Żywność wysokiej jakości. W temacie tych specjalizacji zorganizowano trzy study toury w celu prezentacji firm i prowadzonego przez nich biznesu. Twórcy kampanii spotykali się z właścicielami tych miejsc, którzy opowiadali swoją historię związaną z Mazurami.
W tourze Ekonomia wody agencja odwiedziła stocznię jachtową „Northman” należącą do Krzysztofa Stępniaka, bohatera spotu STOCZNIA, Stanicę Wodną „Stranda” należącą do Bente Pedersen-Łuczków, bohaterki spotu MARINA, Port w Sztynorcie, nową inwestycję wcześniejszych właścicieli poznańskiego centrum handlowego, hotel „Mikołajki”, który pokazany był w spocie HOTEL, „Ekomarinę” w Giżycku, po której zwiedzeniu odbył się rejs jachtami do „Rybaczówki”.
W study tourze Żywność wysokiej jakości twórcy kampanii sprawdzili jakość mazurskich dań, przygotowywanych w restauracjach, uzupełniających swoje spiżarnie produktami pochodzącymi od lokalnych dostawców.
Podczas study tour Drewno i meblarstwo twórcy informowali o mocnym potencjale branży drzewnej na Mazurach. Twórcy projektu odkryli sekrety drzewnego imperium firmy Telmex, zabytkową, bo z 1890 roku Wyłuszczarnię nasion w Rucianem-Nidzie, zobaczyli co kryją zabytkowe mury Zamku Ryn oraz wybadali słoje domów z bali, z litego drewna wyprodukowanych przez rodzinną firmę Tartak-Stasiak.
Inwestycje na długie lata
Mazurskie samorządy zaplanowały też szereg własnych inwestycji, np. rozbudowę Mazurskiej Pętli Rowerowej, budowę promenady w Mikołajkach oraz inne działania mające na celu zwiększenie gospodarczego potencjału Mazur, za sprawą tworzonej aktualnie strategii rozwoju tej Krainy. Wszystko ma na celu podniesienie jakości życia mieszkańców i przyjezdnych.
Pozostaje obserwować jak zmienia się ten region, który zakłada zrównoważone podejście biznesu do natury.