Podczas spotkania w Pradze, 17 października br., zaprezentowana zostanie również trzecia edycja przewodnika po branży reklamowej w regionie CEE – CANnual Report 2017.
O rosnącej roli content marketingu we współczesnej komunikacji, najlepszych związanych z nim praktykach oraz wpływie na każdy z rynków, podczas konferencji dyskutować będą specjaliści z regionu. Walk – z wykładem „Digital. The coin with many faces” – będzie reprezentował Sebastian Oszczepaliński, Digital Development Director Walk Digital.
Zobacz również
Temat content marketingu został również obszernie omówiony w tegorocznej edycji CANnual Report. Jego misją niezmiennie pozostaje dostarczanie wiedzy firmom działającym w regionie CEE na temat trendów komunikacyjnych Europy Środkowo-Wschodniej oraz specyfiki rynku reklamowego w krajach, w których funkcjonują podmioty zrzeszone w weCAN. 320-stronicowy raport zawierający dogłębne analizy i najważniejsze dane, pochodzące z 14 rynków (Bułgaria, Czechy, Estonia, Chorwacja, Polska, Łotwa, Litwa, Węgry, Rosja, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia, Ukraina), przedstawia wpływ czynników społecznych, politycznych i ekonomicznych na rynki lokalne oraz ocenia ich rozwój w obszarze digitalu.
Publikacja ukazuje dynamiczny wzrost wartości rynku reklamowego w Europie Środkowo-Wschodniej z 9,9 mld EUR w 2015 roku do 11 mld EUR w 2016 roku, co potwierdza jego niesłabnący potencjał rozwojowy. Nadal najchętniej wykorzystywanym medium pozostaje telewizja, a popularność reklamy prasowej spada w takim samym tempie, w jakim wzrasta popyt na rozwiązania z obszaru digital. Trend ten nasilił się w ciągu ostatnich trzech lat, w 2014 roku wydatki na działania w digitalu były większe o 4% niż wydatki na reklamę w prasie, a już w 2016 roku różnica ta wynosiła 17%.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W raporcie opublikowano również kolejny weCAN Ranking, który przedstawia udział procentowy wydatków na reklamę per capita w odniesieniu do nominalnego PKB w danym kraju. Interpretacja wartości wskaźnika pozwala ocenić czy rynek reklamy jako sektor gospodarki jest silniejszy, czy słabszy niż sugerowałaby ogólna sytuacja ekonomiczna kraju. W zestawieniu Polska znalazła się na drugim miejscu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
CANnual Conference 2017 odbędzie się 17 października br. w galerii „Černá Labuť” w Pradze. Szczegółowe informacje na temat wydarzenia są dostępne pod adresem.