Najwięcej prac, bo aż 43, wpłynęło do kategorii Innowacyjne wykorzystanie Internetu i mediów interaktywnych, w tym po 14 w podkategoriach Social media i Mobile. Dużą popularnością cieszyły się również cztery inne kategorie: Wykorzystanie kanałów komunikacji (27 zgłoszeń ze zdecydowana przewagą w podkategorii Wideo – 11 zgłoszeń), Best use of content (24), Innowacyjne akcje specjalne i eventy (21) oraz Innowacyjna kampania zintegrowana (19).
Zgłoszone prace oceniać będzie 50 osobowe jury, pod przewodnictwem Aleksandra Kuteli, President HBO Poland, Senior Vice President HBO Europe oraz Michała Wolniaka, Chief Strategy Officer, founder VML Poland i Bartosza Dobrzyńskiego, Dyrektora ds. Marketingu, Członka Zarządu Play.
Zobacz również
Na potrzeby konkursu przyjęliśmy prostą definicję Rogera La Salle – “Innowacyjność to zmiana, która kreuje wartość.” Warto podkreślić, że innowacja nie musi być nowością, która działa zaburzająco i całkowicie zmienia rynek – najczęściej stanowi udoskonalenie tego, co istniało już wcześniej. Największym wyzwaniem dla jurorów jest oczywiście wybranie najlepszych innowacji – często trudno je przecież porównać – szczególnie gdy porównujemy ze sobą rozwiązania z różnych branż. Dlatego przyjęliśmy też praktyczne kryterium – Na ile oceniana innowacja wymusza reakcję konkurencji.
– Stymulowanie innowacyjności, tworzenie atmosfery i kultury organizacyjnej, która jej sprzyja jest więc jedną z najważniejszych, jeśli wręcz nie najważniejszą rolą CEO. Tym bardziej, że w dobie globalnego rynku i Internetu, nie konkurujemy już tylko z lokalnymi firmami, ale w praktyce z całym światem. W globalnym ranking najbardziej innowacyjnych krajów Bloomberga, Polska zajęła wysokie miejsce – jest w pierwszej trzydziestce. Nie mam wątpliwości, że stać nas na jeszcze więcej – powiedział Aleksander Kutela.
Głosowanie w konkursie przebiega dwuetapowo. Najpierw poprzez ocenianie on-line wyłaniania jest short lista prac. Następnie jurorzy spotykają się na obradach w celu zatwierdzenia nominacji oraz w drodze głosowania wyłonienia najlepszych prac, którym zostaną przyznane nagrody.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Jak co roku najwyżej oceniane kampanie będą walczyły o tytuł Grand Prix. Przy okazji Innovation Award Media Trendy 2014 przyznane zostaną również nagrody specjalne: Człowiek Roku w Mediach, Medium Roku i Wydarzenie Roku na rynku medialnym oraz Young Media Lions.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi podczas uroczystej Gali Innovation Award Media Trendy, 7 maja 2014 r. w Teatrze Polskim w Warszawie.
Więcej informacji na www.mediatrendy.pl. NowyMarketing jest patronem medialnym wydarzenia.