Odbywający się w dniach 11-12 maja „hackathon” zorganizowała agencja komunikacji zintegrowanej Hypermedia Isobar we współpracy z firmą MasterCard. Uczestnicy wydarzenia mieli 30 godzin na stworzenie prototypów aplikacji wykorzystujących technologię NFC w jednej z wybranych kategorii: In-store, Finanse, Rozrywka oraz Reklama zewnętrzna. W sumie powstało 15 aplikacji, które następnie były oceniane przez jury złożone z ekspertów z firm MasterCard, Procter & Gamble, Microsoft, LG Electronics, AMS oraz Hypermedia Isobar.
W każdej z czterech kategorii jury przyznało główną nagrodę. Ponadto trzy projekty otrzymały specjalne wyróżnienia. Zwycięskie pomysły to:
Zobacz również
- Kategoria Finanse – Transistors – system ułatwiający zakupy odzieżowe, który eliminuje potrzebę oczekiwania do kasy.
- Kategoria In-store – SmartQueue – rozwiązanie uprzyjemniające konsumentom oczekiwanie w kolejkach w placówkach firm. Firmom umożliwia z kolei lepsze zarządzanie obsługą klienta.
- Kategoria Rozrywka – Touch The Future – pozwala tworzyć i uczestniczyć w grach miejskich.
- Kategoria Reklama zewnetrzna – Vizao – aplikacja zachęcająca odbiorców do interakcji z nośnikami reklamy zewnętrznej wyposażonymi w znaczniki NFC. Umożliwia m.in. sterowanie grą na ekranie OOH przy pomocy smartfonu.
– 4 nagrody i 3 wyróżnienia przy 15 projektach – te liczby mówią same za siebie. Spotkaliśmy się z ludźmi, którzy mają świetne pomysły i umieją je realizować. Przekonaliśmy się również po raz kolejny, że NFC to technologia mająca zastosowanie w każdej dziedzinie życia. Rozwój tego typu rozwiązań zawsze był i będzie w centrum zainteresowania MasterCard. Czekamy zatem z niecierpliwością na wdrożenie nagrodzonych pomysłów i oczywiście na kolejne hackathony. – mówi Aleksander Naganowski, Business Leader odpowiedzialny za rozwój płatności mobilnych oddziału MasterCard Europe w Polsce. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby twórcy aplikacji stworzonych w trakcie hackathonu rozwijali je dalej i wprowadzili na rynek. Szczególnie, że technologia NFC ma duży potencjał, jeśli chodzi o zastosowanie w działaniach marketingowych.
– Konsumenci są dzisiaj bardzo wymagający, coraz trudniej przykuć ich uwagę. NFC daje jednak markom niezliczone możliwości łączenia światów offline i online i angażowania odbiorców, jak nigdy do tej pory – mówi Krzysztof Andrzejczak dyrektor zarządzający agencji Hypermedia Isobar.
Organizatorem hackathonu w Warszawie była agencja komunikacji zintegrowanej Hypermedia Isobar we współpracy z firmą MasterCard. Isobar Create Warsaw to już piąta edycja tego międzynarodowego maratonu programistycznego, w którym do tej pory wzięło udział prawie 200 uczestników i powstało ponad 50 aplikacji. Dodatkowe informacje o wydarzeniu Isobar Create Warsaw i zwycięskich projektach dostępne są na stronie www.hypermediaisobar.pl/create.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Przedstawiciele NowegoMarketingu zwrócili uwagę na przyjazną, miłą atmosferę, piękną lokalizację oraz na uczestników, którzy zaskakiwali jury chociażby przy zgłoszeniach do konkursu próbami zhackowania formularza używając NFC na IOSie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
NFC (near field communication) to bezprzewodowa technologia komunikacyjna umożliwiająca przenoszenie danych między smartfonem a innymi urządzeniami wyposażonymi w chip NFC (smartfony, nośniki outdoor, tagi NFC, terminale płatnicze itp.). Obecnie jest ona najczęściej wykorzystywana w płatnościach zbliżeniowych. Producenci smartfonów dostrzegli potencjał NFC, dzięki czemu technologia ta szybko zyskuje na popularności. Według agencji badawczej Frost & Sullivan, do 2015 roku na światowym rynku znajdą się 863 miliony telefonów komórkowych wyposażonych w moduł NFC, co będzie stanowić ponad 53% całego rynku. Analitycy prognozują, że całkowita wartość płatności dokonywanych za pośrednictwem NFC na całym świecie osiągnie w 2015 roku wartość 111,19 miliardów euro, zaś w samej Unii Europejskiej wartość ta wyniesie 41,87 miliardów euro.