Statystyczny Polak w roku 2018 wyrzucił 315 kilogramów śmieci – małych i dużych, mokrych i suchych, wielowarstwowych i prostych do obróbki, brudnych, czystych, toksycznych i neutralnych. Powszechnie wiadomo, że nie wypada używać plastikowych słomek w restauracjach, a zwierzęta duszą się w jednorazowych reklamówkach spływających wraz z rzekami do mórz i oceanów, ale wiedza o odpadach wciąż wydaje się elementem towarzyskiego savoir-vivre’u, a nie powszechnej świadomości.
Europejscy liderzy osiągnęli poziom recyklingu około 67 proc. odpadów komunalnych. W Polsce wskaźnik ten wynosi jedynie 33 proc. Co możemy zrobić, aby poprawić ten wynik? Jeśli nie potrafimy produkować mniejszej ilości odpadów, pozostaje rozwijanie systemów zbiórki i coraz bardziej precyzyjne oddzielenie śmieci, które nadają się do recyklingu od tych, z którymi nie da się zrobić już nic poza wysłaniem do spalarni lub na wysypisko.
Zobacz również
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
-
#PrzeglądTygodnia [18.10-24.10.24]: „eksperyment” OFF Radia Kraków, studenci przeciw SHEIN, papierzak szkaradny w kampanii Lasów Państwowych
-
#PolecajkiNM cz. 28: Kreatywność w biznesie, różne twarze polskiego gracza, historia firmy Atlas
„150 problematycznych śmieci” to alfabetyczny przewodnik, wyróżniający problematyczne odpady, który ma za zadanie ułatwić praktykę poprawnej segregacji odpadów i pomóc rozstrzygnąć, co zrobić ze śmieciami, które bardzo często niesłusznie lądują w jednym kuble na śmieci.
Specjalny dodatek „150 kłopotliwych śmieci” ukaże się 23 stycznia br. wraz z „Gazetą Wyborczą” w cenie 5,49 zł.
#PolecajkiNM cz. 28: Kreatywność w biznesie, różne twarze polskiego gracza, historia firmy Atlas
„Gazetę Wyborczą” wraz z dodatkiem wspiera kampania promocyjna prowadzona w radiu i telewizji oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej, autopromocja w papierowym wydaniu dziennika i jego dodatkach, serwisie Wyborcza.pl i w mediach społecznościowych. Działania przygotował i zaplanował dział marketingu „Gazety Wyborczej”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing