Upoluj wejściówkę na SEO Vibes Poland [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na SEO Vibes Poland [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na SEO Vibes Poland [KONKURS]

Najnowsza wiedza z zakresu SEO i content marketingu, międzynarodowi prelegenci, praktyczne warsztaty i nieograniczony relaks w Termach Bania – upoluj wejściówkę na SEO Vibes Poland.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

„+ 1,5ºC zmienia wszystko”: Zmiany klimatu przedstawione na dziełach sztuki

„+ 1,5ºC zmienia wszystko”: Zmiany klimatu przedstawione na dziełach sztuki
1,5 stopnia Celsjusza to z pozoru tak niewiele – lecz nowa akcja organizacji WWF i madryckiego muzeum Prado dobitnie pokazuje, jak błędne jest to stwierdzenie. W jej ramach zmodyfikowano słynne dzieła sztuki, by pokazać możliwe skutki ocieplenia klimatu.
O autorze
1 min czytania 2019-12-18

Podczas tegorocznego szczytu klimatycznego ONZ, który niedawno odbył się w Hiszpanii, słynne madryckie muzeum Prado nawiązało współpracę z organizacją WWF, by zwrócić uwagę społeczeństwa na możliwe negatywne skutki zmian klimatycznych.

W ramach akcji  „+ 1,5ºC zmienia wszystko” zmodyfikowano więc cztery popularne dzieła sztuki, znajdujące się w muzeum, w taki sposób, by pokazać, jak drastycznie mógłby zmienić się klimat, gdyby temperatura wzrosła o niewiele ponad 1 stopień. 

W ten sposób na obrazie Diego Velázqueza, zatytułowanym „Filip IV na koniu”, zamiast dumnego jeźdźcy widzimy króla, który wraz ze swoim koniem walczy z podniesionym poziomem morza. Zaś zmodyfikowana „Parasolka” autorstwa Francisco de Goya w tym przypadku pokazuje damę jako uchodźczynię klimatyczną.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Modyfikacjom poddano też dzieła „Charon przepływający przez Styks” Joachima Patnira, coraz „Chłopcy na plaży” Joaquína Sorolli. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Globalna organizacja ekologiczna Greenpeace Australia, we współpracy z agencją Ogilvy, zbudowała interaktywną wystawę przed Pitt Street Mall, jednej jedną z głównych ulic handlowych w centralnej dzielnicy biznesowej Sydney. Wystawa ma na celu podniesienie świadomości związanej ze zmianami klimatycznymi na Ziemii, a także zachęcenie ludzi do podejmowania osobistej odpowiedzialności dla przeciwdziałania zmianom klimatycznym.

PS2

W przestrzeni miejskiej Olsztyna pojawiło się 10 plakatów, przedstawiających apokaliptyczną wizję tego miasta za 30 lat. Jest to inicjatywa tamtejszego Miejskiego Ośrodka Kultury, której celem jest zwrócenie uwagi na problem zmian klimatycznych.

PS3

Rosyjski oddział Greenpeace postanowił wykorzystać ogromną popularność aplikacji FaceApp, która postarzała twarze użytkowników – organizacja w podobny sposób pokazała, jak drastycznie zmieni się nasz świat za kilkanaście lat, jeśli zignorujemy problem globalnego ocieplenia.