14 maja podczas uroczystej gali polskiego konkursu reklamy KTR wręczono ogółem 145 nagród, w tym 18 złotych, 62 srebrnych i 65 brązowych. Najwięcej nagród przyznano w kategoriach Warsztat Audio Video (21), Active Advertising (20), Film (18), Digital i Design (po 17). Rekordowa liczba 1104 zgłoszeń tegorocznej edycji była oceniana przez 80-osobowe jury pod przewodnictwem Jona Williamsa, Chief Creative Officera w Grey EMEA.
,,To był zaszczyć przewodniczyć pracom jury, szczególnie takiego konkursu, jakim jest KTR. Po raz kolejny przekonałem się, że kreacja w Polsce jest w dobrej kondycji i rośnie w siłę. Nagrodziliśmy wiele prac, które charakteryzują się doskonałym warsztatem i mocno wyróżniają w swoich kategoriach. Razem z całym zespołem jury mamy nadzieję, że przyszły rok będzie jeszcze lepszy dla polskiej reklamy.’’ – komentuje Jon Williams.
Zobacz również
Prace i kampanie, które zwróciły uwagę jurorów i zdobyły najwięcej uznania, to: ,,Paczki wdzięczności’’ marki Prima, ,,Leszek Chmielewski’’ Kompanii Piwowarskiej, ,,Warsaw Rising 1944’’ Muzeum Powstania Warszawskiego, ,,Zwrotka Żywca’’ Grupy Żywiec, ,,Virgin Snake’’ Virgin Mobile, ,,Kochasz? Powiedz stop wariatom drogowym” Fundacji PZU, ,,Smutny Autobus’’ Centralnego Ośrodka Informatyki przy MSW oraz ,,Photos for Life’’ Fundacji Rak’n’Roll Wygraj Życie!.
,,W tym roku przyznaliśmy w sumie 18 złotych nagród. Jest ich mniej niż w latach poprzednich, ale KTR zawsze stawia zgłaszającym wysoko poprzeczkę. To, na co jako jurorzy zwróciliśmy uwagę w tym roku, to średnio wyższy poziom prac, który przekłada się na dużą ilość nagrodzonych. Z drugiej strony tych naprawdę przełomowych prac jest mniej, stąd właśnie mniej złota i brak Grand Prix.’’ – komentuje Przemek Bogdanowicz, szef Klubu Twórców Reklamy.
Drugi rok z rzędu Agencją Roku zostało DDB&tribal, zdobywając 11 nagród, w tym 1 złoto w kategorii Warsztat Audio Video. Agencja K2 odebrała 9 nagród, w tym 1 złoto w kategorii Kampania. GONG otrzymał 8 nagród, w tym 2 złota w kategoriach Active Advertising i Media. Najwięcej, bo 3 złota – w kategoriach Active Advertising, Kampania i Media – trafiły do agencji Isobar, która w sumie zdobyła 7 nagród. Zespół FCB Warsaw zdobył także 7 nagród, w tym 1 złoto w kategorii Film.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Ranking agencji w konkursie KTR 2015:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- DDB&tribal – 36
- FCB Warsaw – 27,5
- K2 – 27,25
- Isobar Polska – 26
- GONG – 24,5
Reklamodawcą Roku została platforma telewizyjna NC+. Oto Film otrzymał tytuł Dom Produkcyjny Roku, a Platige Image i Studio Orka przyznano nagrodę Studio Postprodukcyjne Roku.
Podczas gali KTR wręczono również nagrody w konkursie Young Creatives. Spośród 145 teamów nagrodę, wyjazd na światowe finały podczas tegorocznego festiwalu Cannes Lions, zdobyło 7 zespołów. Partnerami poszczególnych kategorii były firmy: Amnesty International Polska – Film, Miasto Stołeczne Warszawa – Print, Fundacja ITAKA – Cyber, Microsoft – Design, Bank Zachodni WBK – PR, Mindshare – Media, Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR – Clients.
Wszystkie nagrodzone prace w polskim konkursie reklamy KTR 2015 można obejrzeć na stronie.
Poniżej pełna lista nagród i nominacji:
Finaliści konkursu Young Creatives 2015:
Zwycięzcy:
Nagrody: