20 mln dolarów kary dla Microsoft za nielegalne zbieranie danych od nieletnich

20 mln dolarów kary dla Microsoft za nielegalne zbieranie danych od nieletnich
Microsoft został ukarany grzywną przez Federalną Komisję Handlu (FTC). Firma zbierała i przechowywała dane nieletnich, które założyły konta w sieci Xbox.
O autorze
1 min czytania 2023-06-07

Zarzuty skierowane w stronę Microsoft dotyczyły m.in. tego, że firma nie poinformowała rodziców o tym, jakie są zasady zbierania danych na platformie Xbox. W związku z przechowywaniem informacji oraz personaliów osób poniżej 13. roku życia przez długi okres czasu, FTC doszła do wniosku, że Microsoft naruszył ustawę o ochronie prywatności dzieci w internecie.

Założenie konta przez użytkowników konsoli Xbox wiąże się z podaniem takich informacji, jak imię i nazwisko, adres e-mail oraz data urodzenia. Microsoft prosił o wyrażenie zgody na założenie konta dopiero po tym, kiedy użytkownik podał swój numer telefonu. Dane były przechowywane od 2015 do 2020 roku, nawet jeśli rodzic na tym etapie nie zatwierdził procesu. Rodzice nie wiedzieli także o gromadzeniu takich elementów jak zdjęcie profilowe. Wszystkie informacje były udostępniane innym stronom.

W poniedziałek, 5 czerwca br. podpisano ugodę, w ramach której Microsoft zobowiązał się do zapłaty kary grzywny w wysokości 20 milionów dolarów oraz wprowadzenia nowych zabezpieczeń. Od teraz wszystkie dane mają być usuwane po dwóch tygodniach, jeśli nie uzyskano zgody rodziców.

PS TikTok ukarany grzywną w wysokości 12,7 mln funtów za wykorzystywanie danych dzieci

Dane szacunkowe wykazały, że TikTok umożliwił w 2020 roku korzystanie z aplikacji nawet 1,4 mln brytyjskich dzieci, które nie ukończyły 13-ego roku życia. Zgodnie z dochodzeniem przeprowadzonym przez przez Biuro Komisarza ds. Informacji (ICO), dane dzieci były wykorzystywane bez zgody ich rodziców. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS 2 Microsoft chce wprowadzić reklamy do czatu w wyszukiwarce Bing

Microsoft zauważył wzrost popularności wyszukiwarki Bing po tym, jak została ona zintegrowana z ChatemGPT. Teraz firma planuje umieszczać reklamy bezpośrednio w oknie czatu, aby umożliwić wydawcom zwiększanie przychodów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing