fot. depositphotos.com
Sztuczna inteligencja napędza wyszukiwarkę Bing
Na początku lutego Microsoft poinformował o wzbogaceniu swojej wyszukiwarki narzędziami opartymi na sztucznej inteligencji i połączeniu jej z chatbotem opracowanym przez firmę Open AI. Po miesiącu od integracji z ChatemGPT, firma ogłosiła, że Bing przyciągnął już ponad 100 mln aktywnych internautów, z czego 1/3 to nowi użytkownicy.
Zobacz również
Nie dziwi więc fakt, że Microsoft, obserwując wzrost popularności wyszukiwarki, postanowił stworzyć nowe możliwości dla wydawców.
– Nowy Bing pomaga lepiej zaspokajać potrzeby użytkowników w zakresie wyszukiwania dzięki nowym funkcjom, takim jak czat, odpowiedzi i tworzenie treści. Te nowe doświadczenia wywołały pytania o to, co może to oznaczać dla wydawców treści pod względem ruchu – czytamy na blogu Microsoft.
Reklamy przy odpowiedziach chatbota
Reklamy w wyszukiwarce Bing nie są zupełną nowością, jednak do tej pory nie każdy z użytkowników miał okazję na nie trafić. Niebawem ma się to zmienić, ponieważ Microsoft planuje zwiększyć częstotliwość ich wyświetlania.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Jak stwierdził Yusuf Mehdi, wiceprezes Microsoft, najważniejszym celem firmy jest zwiększenie ruchu i przychodów wydawców – również dzięki nowym działaniom reklamowym „w tych nowych mediach”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Treści sponsorowane mają pojawiać się nie tylko w standardowych miejscach w wyszukiwarce, ale również w oknie czatu, gdzie wyświetlają się odpowiedzi generowane przez chatbota. Na razie nie wiadomo, jak ostatecznie będą wyglądać takie reklamy. Debarghya Das – założyciel firmy Glean – udostępnił na Twitterze obrazy, które sugerują, w którym kierunku podążają „eksperymenty” Microsoftu.
Z przykładowych ilustracji wynika, że reklama pojawia się w treści odpowiedzi chatbota i jest oznaczona małym niebieskim symbolem „Ad” w indeksie górnym, tuż obok odnośnika cytatu. Po kliknięciu w okienko użytkownik zostanie przekierowany na stronę reklamowanego produktu lub usługi.
Bing Chat now has Ads! It’s going to be fascinating to see how the unit economics of Ads in language models will unfold and affect search advertising. 1/3 pic.twitter.com/o5YjRjikOP — Deedy (@debarghya_das) March 29, 2023
Wiceprezes Microsoftu podkreśla, że choć rozmowy z partnerami na temat „eksperymentowania z reklamami w czacie” są wciąż na wczesnym etapie, nie brakuje pozytywnych opinii. Czas pokaże, czy nowy sposób wyświetlania reklam sprawdzi się w praktyce oraz czy nie spotka się z ograniczonym zaufaniem ze strony samych użytkowników.
PS. Chat GPT – skarbnica wiedzy czy niewiedzy?
W świecie, w którym sztuczna inteligencja jest coraz bardziej dostępna, nie trudno spotkać się z fake newsami. Jak nauczyć się rozsądnie korzystać z AI, żeby w niedalekiej przyszłości nie obudzić się z ręką w dezinformacyjnym nocniku?