Produkty Microsoft napędzane sztuczną inteligencją
Wygląda na to, że wyścig firm technologicznych w ulepszaniu komercyjnych produktów o funkcje AI trwa. Podczas wtorkowej konferencji w Redmond, Microsoft oficjalnie potwierdził informacje na temat tworzenia swojej „przeglądarki przyszłości”. W ramach kolejnego etapu współpracy z firmą OpenAI, wyszukiwarka Bing zostanie zintegrowana z szalenie popularnym ChatemGPT. Informacja pojawiła się dzień po tym, jak Google uruchomiło pilotaż Barda – swojego nowego narzędzia opartego na sztucznej inteligencji.
Jak podkreśla Microsoft – każdego dnia wyszukiwarka otrzymuje 10 miliardów zapytań, jednak aż połowa z nich nie prowadzi do satysfakcjonujących odpowiedzi. Wynika to z faktu, że użytkownicy coraz częściej wpisują złożone zapytania, na które nie ma jednoznacznych odpowiedzi.
Zobacz również
Gigant technologiczny postanowił połączyć swoją wyszukiwarkę z chatbotem opartym na sztucznej inteligencji. Autorski model nazwany Prometheus ma zapewnić „lepsze wyszukiwanie, pełniejsze odpowiedzi, nowe możliwości czatu i możliwość generowania treści”.
– Nowa usługa Bing działa w oparciu o nowy, duży model językowy OpenAI nowej generacji, który jest potężniejszy niż ChatGPT i dostosowany specjalnie do wyszukiwania. Wykorzystuje kluczowe wnioski i postępy z ChatGPT i GPT-3.5 – i jest jeszcze szybszy, dokładniejszy i bardziej wydajny – czytamy w komunikacie Microsoftu.
Bing zintegrowany z chatbotem
Jak zatem działa nowy Bing? Po pierwsze, zastosowanie sztucznej inteligencji do podstawowego algorytmu wyszukiwania skutkuje znacznym wzrostem trafności wyszukiwania – nawet w przypadku podstawowych zapytań. Ulepszona wyszukiwarka, została wyposażona w pasek boczny, który – obok prostych odpowiedzi – prezentuje dodatkowe, bardziej wyczerpujące wypowiedzi na dany temat.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Integracja ze sztuczną inteligencją pozwala wyszukiwarce na przeglądanie informacji z całej sieci, aby od razu wygenerować szczegółowe instrukcje czy opisy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ponadto nowy Bing oferuje interaktywny czat, który podaje więcej szczegółów, rekomendacji i pomysłów wraz z linkami. Użytkownik może „rozmawiać” z wyszukiwarką, aby uzyskać odpowiedzi na złożone zapytania – na przykład dotyczące całych planów podróży czy zakupu nowego sprzętu.
Microsoft zapewnia, że nowy Bing sprawdzi się również jako źródło inspiracji, oferując funkcje, które przyczyniły się do ogromnego sukcesu ChatGPT. Odtąd wyszukiwarka może generować dłuższe wypowiedzi na dany temat takie jak wypracowania, e-maile, quizy czy plany wycieczki – wszystkie opatrzone odpowiednimi linkami źródłowymi.
Oprócz nowości w Bing, Microsoft zaktualizował również przeglądarkę Edge o dwie nowe funkcje oparte na sztucznej inteligencji. Nowy pasek boczny Edge umożliwia tworzenie postów na Linkedin czy też podsumowanie raportu finansowego wraz z generowaniem wniosków oraz porównaniem z danymi finansowymi konkurencyjnej firmy.
Nowe funkcje zostały właśnie udostępnione w wersji ograniczonego podglądu pod adresem Bing.com. Każdy, kto chce skorzystać z ulepszonej wyszukiwarki w początkowej fazie rozwoju, może wpisać się na listę oczekujących. Microsoft zapowiada, że wersja mobilna również będzie wkrótce dostępna w wersji testowej.