Golden Drum to jeden z największych europejskich festiwali reklamy. Do tegorocznej edycji zgłosiło się 256 agencji z 25 państw Europy Środkowo – Wschodniej, które wysłały w sumie 1208 propozycji kampanii. Do części Off Drum: Portorož Piran Poster Award, konkursu na najlepszy plakat reklamujący Portorož, miasto – gospodarza festiwalu, zgłoszonych zostało 58 kreacji.
Podczas Golden Drum Polskę reprezentować będzie 20 agencji, które wysłały 86 zgłoszeń w ramach dwóch głównych kategorii Single Channel i Multi Channel, w tym:
Zobacz również
- Isobar – 17
- 180heartbeats + JUNG v. MATT – 10
- K2 – 10
- DDB&tribal – 8
- VML – 6
- Communication Unlimited – 4
- Change – 4
- McCANN Worldgroup – 4
- Young & Rubicam – 4
- Havas Worldwide – 3
- Leo Burnett – 3
- Scholz & Friends – 3
- Publicis – 2
- 2012 – 2
- Lemon Sky – 2
- LVOV – 1
- MSLGROUP – 1
- Polymus – 1
- Saatchi & Saatchi – 1
oraz 14 kreacji do konkursu Off Drum: Portorož Piran Poster Award, w tym:
- S4 – 4
- Isobar – 3
- Lvov – 2
- 180heartbeats + JUNG v. MATT – 2
- zgłoszenia indywidualne – 3
Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszonych zostało mniej prac niż przed rokiem – 1220 kampanii przesłanych w 2014 r. Jest to efektem sytuacji polityczno – gospodarczej w Rosji i na Ukrainie i co za tym idzie w tym roku agencje z tych państw wysłały mniej zgłoszeń. Dla większości krajów biorących udział w konkursie, w tym dla Polski, odnotowana została tendencja wzrostowa. Agencje z Bułgarii, Węgier, Słowenii, Rumunii i Słowacji zgłosiły dwa razy więcej kampanii, niż do poprzedniej edycji festiwalu. Co ciekawe, po raz pierwszy w historii do grona reprezentacji państw obecnych na Golden Drum dołączyły agencje z Gruzji i Armenii.
Uroczysta gala, podczas której wręczone zostaną statuetki Golden Drum we wszystkich kategoriach, odbędzie się 16 października w słoweńskim Portorož.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing