Spośród 28 krajów, które biorą udział w konkursie, największą liczbę zgłoszeń odnotowano z Rumunii – 188 (to aż o 165% więcej niż w ubiegłym roku) i Rosji – 149 zgłoszeń. Macedonia jest krajem o największym tempie wzrostu liczby zgłoszeń (o ponad 600% w porównaniu z 2017 rokiem). Po raz pierwszy w historii Golden Drum do listy krajów, które mogą wziąć udział w festiwalu, dołączyły Hiszpania i Portugalia.
25. edycja Festiwalu Golden Drum obfituje w wiele nowości. – Zmiany, które wprowadziliśmy, są radykalne, ale przyniosły wymierne efekty. Ilość zgłoszonych w tym roku prac przerosła nasze oczekiwania. – mówi mówi Stojan Pelko, Wiceprzewodniczący Golden Drum.
Zobacz również
W tym roku ponad 196 różnych agencji będzie walczyć o Golden Rose Award, 28 agencji sieciowych będzie zabiegać o zdobycie Golden Net Award, a 103 niezależne agencje − o Golden Dragon Award. Najwięcej zgłoszeń w sekcji WHAT jest w grupach F Reach (13,25%), H Craft (12,45%) i A Film (8,94%), natomiast w sekcji WHY wiodącą kategorią jest Z Social good (9,54%), a potem kolejno grupy V Entertainment (6,43%) i S Activation (5,93%).
Do konkursu Young Drummers zgłoszono aż 172 plakaty młodych twórców, które miały skupić się na wzmocnieniu marki Piranu – miasta Tartiniego. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego wyniku, liczba zgłoszeń z roku na rok wzrasta. Co prawda zainteresowanie konkursem głównym jest na takim samym poziomie jak w zeszłym roku, ale trzeba wziąć pod uwagę trudności ekonomiczne rynku tureckiego, który zawsze był mocno obecny na festiwalu. W tym roku o prestiżowe nagrody walczy jeszcze kilka innych agencji sieciowych i krajów, więc jury będzie miało trudne zadanie. – wyjaśnia Mojca Briščik, przewodnicząca Golden Drum.
Tegoroczne prace zgłoszone do Golden Drum będą oceniane przez dwa składy jurorskie, czyli 22 najlepszych międzynarodowych ekspertów z branży kreatywnej. Przewodniczącym jury sekcji WHAT jest Dushan Drakalski, Chief Creative Officer Europe z Ray Productions, a obradami jury sekcji WHY pokieruje Adrian Botan, Global Executive Creative Director z McCann Worldgroup. Zgłoszenia do Young Drummers oceniane będą przez specjalne 5-osobowe jury pod przewodnictwem Josefine Richards, Creative Director w INGO Stockholm.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Więcej informacji o Golden Drum znajduje się na stronie goldendrum.com.
Słuchaj podcastu NowyMarketing