– To naprawdę poruszające, gdy wyobrazimy sobie każdą z tych chwil, wszystkie sytuacje, które Polacy przeżyli w towarzystwie lampki DORATO. Intensywność każdego takiego zdarzenia pomnożona przez liczbę 150 mln sprzedanych butelek najlepiej pokazuje, jak wielkie znaczenie ma ta marka dla kolejnych pokoleń – podkreśla Prezes AMBRA S.A. Robert Ogór.
DORATO jest najlepiej sprzedającym się winem musującym w Polsce i wciąż wzmacnia swoją pozycję. Jego udziały ilościowe w rynku (bez dyskontów) w ostatnich 12 miesiącach wzrosły o 0,9 p.p. Jest też najbardziej rozpoznawalną marką wina musującego w Polsce*. W tym roku świętuje swoje 25 urodziny. Z tej okazji do sklepów trafi specjalna jubileuszowa edycja wina, która ma przypomnieć konsumentom to, co najważniejsze w ich ulubionej marce – wszystkie wyjątkowe chwile spędzone z DORATO.
Zobacz również
Polacy pokochali DORATO od pierwszego wejrzenia
– Kiedy narodziło się DORATO półki w polskich sklepach jeszcze się nie zapełniły, a o winach mało kto myślał. Ale to właśnie myślenie o tym, o czym nie myślą inni jest kluczem do biznesu. Staramy się być pomysłem na biznes jutra a nie tylko firmą dzisiaj – wyjaśnia Prezes AMBRA S.A. Robert Ogór. – W biznesie fascynujące jest, że często spektakularny sukces produktu czy marki to miłość od pierwszego wejrzenia. Polacy tak właśnie pokochali DORATO. W takiej miłości od pierwszego wejrzenia często kryje się tajemnica, a ta najlepiej pasuje do marki szampańskiej. Przecież do końca nie rozumiemy, czym jest urok i być może właśnie dlatego działa.
Przez 25 lat DORATO niewiele się zmieniło. – Tak jak inne prawdziwe marki, szczególnie produkty bliskie naturze, a nie wysokoprzetworzone. A takie są właśnie wina. W ich przypadku możemy tylko mówić o doskonaleniu produktu i opakowania – zaznacza Robert Ogór.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Odrębną historię marki napisały edycje limitowane. DORATO zawsze celebrowało wyjątkowe wydarzenia i słynęło z opakowań na szczególne okazje np. butelki magnum (1,5 l).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Ze wszystkich edycji limitowanych najbardziej utkwiła mi milenijna, w niebieskiej butelce, którą później jeszcze wiele lat po sylwestrze widywałem stojącą już pustą na szafkach i kredensach, dla ozdoby – wspomina Prezes AMBRA S.A.