28 mln zł przychodów i 1500 nowych klientów SALESmanago w 2016 roku

Krakowska spółka oferująca system do automatyzacji marketingu, 5 rok z rzędu zwiększyła swoje przychody o 100%. Całkowita liczba klientów to ponad 6000, a wśród nowych klientów znalazły się m.in. globalny Oriflame, największe hiszpańskie firmy takie jak Telefonica i Endesa.
O autorze
2 min czytania 2016-12-30

W Polsce m.in. Amrest – skupiający takie marki jak KFC, Pizza Hut czy Starbucks. Zatrudnienie w spółce wzrosło z 60 osób w grudniu 2015 do 250 osób w listopadzie 2016 roku. Celem dla spółki na 2017 rok jest podwojenie przychodów kolejny raz i umacnianie pozycji lidera w segmencie marketing automation w Europie.

Ponad połowa z przychodów spółki jest realizowana na rynkach zagranicznych. A wśród nowej sprzedaży eksport stanowi prawie 70%. Sklepy internetowe i firmy B2C stanowią 80% klientów spółki i dlatego SALESmanago oferuje wyspecjalizowany zestaw narzędzi wspierających zwiększanie sprzedaży.

Zamykamy kolejny fantastyczny rok w SALESmanago. Udało się znacznie wzmocnić naszą pozycję w Europie i coraz więcej wiemy o tym jak skutecznie skalować nasz biznes. Na przyszły rok chcemy aby nasze przychody osiągnęły poziom ok 50-60 mln zł. Równolegle pracujemy nad kolejną rundą finansowania, co może znacząco zmienić perspektywę dla dalszego rozwoju spółki. – mówi Grzegorz Błażewicz – Prezes Zarządu i Założyciel SALESmanago Marketing Automation. – Pamiętajmy jednak, że o sukcesie spółki stanowi nie tylko technologia, ale przede wszystkim wyjątkowi ludzie pracujący na rzecz SALESmanago.

W październiku ranking Deloitte Technology Fast 50 Central Europe 2016 uznał SALESmanago Marketing Automation za 4. najszybciej rozwijającą się firmę w Polsce i 11. w Europie Centralnej. Z kolei w grudniu firma znalazła się na liście top 500 najszybciej rozwijających się firm całego regionu EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka), plasując się na 104 pozycji.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W globalnym rankingu systemów klasy marketing automation GetApp firmy Gartner, SALESmanago plasuje się na 3 miejscu wyprzedzając globalne systemy takie jak Marketo czy Pardot.

W 2016 roku platforma Marketing Automation pozyskała 25 milionów złotych finansowania od 3TS Capital Partners. Środki przeznaczone zostały na badania i rozwój produktowy oraz silną ekspansję zagraniczną. W październiku, celem intensyfikacji działań na rynkach niemieckojęzycznych, firma założyła spółkę zależną SALESmanago GMBH z siedzibą w Berlinie, która zatrudnia kilka osób.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W 2016 roku SALESmanago wprowadziło na rynek szereg unikalnych funkcjonalności dla działów marketingu w sklepach internetowych i firmach B2C takich jak: chatboty z silnikami sztucznej inteligencji do automatycznego prowadzenia procesu sprzedażowego online, integrację z Facebook Ads, czy unikalny na światową skalę moduł automatyzacji RFM, w oparciu o który firma rozwija własną koncepcję marketingową o nazwie Customer Value Marketing. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

SALESmanago jest sponsorem grup młodzieżowych piłki ręcznej w Pałacu Młodzieży Tarnów, młodzieżowej szkółki piłkarskiej Polonia Kraków oraz aktywnie wspiera fundację Piękne Anioły.

W listopadzie 2016 roku PWN wydał pierwszą w Polsce publikację pt. Rewolucja z Marketing Automation autorstwa i pod redakcją Grzegorza Błażewicza.