Przewodniczącą tegorocznego Konkursu KTR była Luciana Cani, Senior Vice President i Executive Creative Director w agencji Lapiz. Prace oceniało 111 osobowe jury pod przewodnictwem siedmiu przewodniczących grup jurorskich.
Najwięcej nominacji do nagród przyznało w kategoriach: DESIGN, WARSZTAT AUDIO VIDEO, oraz ILUSTRACJA. Podział na poszczególne kategorie wygląda następująco: DESIGN – 53 nominacje (160zgłoszeń), WARSZTAT AUDIO VIDEO – 49 nominacji(314 zgłoszeń), ILUSTRACJA – 46 nominacji (72 zgłoszenia), FILM – 31 nominacji(136 zgłoszeń), FOTOGRAFIA – 29 nominacji(87 zgłoszeń), DIGITAL & MOBILE – 29 nominacji(155 zgłoszeń), PR & EVENT – 23 nominacje(67 zgłoszeń), ACTIVE ADVERTISING – 18 nominacji(74 zgłoszenia) KAMPANIA – 12 nominacji (42 zgłoszenia) MEDIA – 11 nominacji (48 zgłoszeń) DRUK – 10 nominacji(47 zgłoszeń) RADIO – 0 nominacji (8 zgłoszeń)
Zobacz również
Wśród agencji, największą liczbą nominowanych prac może pochwalić się SAACHI & SAACHI IS. Agencja otrzymała aż 33 nominacje w 8 kategoriach. Kolejne wyróżniające się agencje to: 180 Heartbeats + Jung V. Matt ze zdobytymi 16 nominacjami oraz DDB&TRIBAL, które zdobyło 14 nominacji.
Zwycięzcy zostaną ogłoszeni podczas Gali KTR 26 maja w Teatrze Polskim. Wtedy też zostaną wręczone nagrody specjalne: Agencja Reklamowa Roku, Reklamodawca Roku, Dom Produkcyjny Roku, Studio Postprodukcyjne roku. W tym roku zostało również wprowadzone dodatkowe Grand Prix dla najlepszej kampanii społecznej, czyli Biały KTR.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]