Już 27 listopada Warszawa na dwa dni zamieni się w stolicę najbardziej utalentowanych kobiet branży technologicznej. Jej reprezentantki spotkają się w ramach konferencji Women in Tech Summit organizowanej przez Fundację Perspektywy. Na takim wydarzeniu nie może zabraknąć 3M wraz z przedstawicielami Centrum Innowacji, Centrum Usług Wspólnych, a także centrów produkcyjnych, którzy wspólnie zaprezentują swoje podejście do technologii oraz do roli kobiet w rozwoju biznesu i świata nauki.
Wśród najważniejszych gości wydarzenia pojawi się Jayshree Seth (3M chief science advocate), która przedstawi wyniki międzynarodowego badania „State of Science Index” oraz Lori Tempelis (3M data intelligence & digital commerce solutions director), opowiadająca o nowym pokoleniu kobiet liderek. Reprezentantki 3M chcą zaprosić wszystkich obecnych na kongresie do otworzenia się na świat nauki i spojrzenia na zdobywanie wiedzy przez pryzmat codziennych korzyści jakie dają nam ciągle rozwijające się technologie. Wystąpienie tych dwóch wybitnych kobiet na Women in Tech Summit jest częścią najnowszej (globalnej) kampanii 3M, w Polsce znaną pod nazwą „WyobraźMyto sobie”. Projekt ma za zadanie pokazanie, że nauka to nie tylko odkrycia wielkich uczonych, ale też inspiracje i rozwiązania, z których korzystamy każdego dnia.
Zobacz również
– Celem mojego wystąpienia na tym przełomowym spotkaniu kobiet z całego świata, jest przede wszystkim zainspirowanie ich do dalszych działań. Pragnę podzielić się z nimi swoją pasją i doświadczeniem. Praca dla 3M pokazała mi, że dzięki IT i TECH mogę przyczynić się do niezwykłych osiągnięć, codziennie podnosząc poziom życia każdego z nas. To piękne. Chcę je zachęcić do realizowania własnych pomysłów i idei, które mogą dać światu coś wyjątkowego. Analizując wyniki tegorocznego badania „State of Science Index”, widzę wielką potrzebę pokazywania ludziom, co może dać im nauka – mówi Jayshree Seth.
1000 niezwykłych kobiet – studentek, profesjonalistek, badaczek i przedstawicielek wiodących firm IT weźmie też udział w panelu dyskusyjnym wraz z Alain Simonnet (3M managing director East Europe Region) – który będzie opowiadał o potencjalnej rewolucji w branży technologii, zapoczątkowanej przed kobiety (Female Leadership – potential revolution in business, technology and everywhere else?). Co wie na ten temat 3M? Firma jest inicjatorem programu 3M Women Leadership Forum w Polsce, mającego na celu zwiększenie obecności kobiet na stanowiskach specjalistycznych i kierowniczych. Jako gość w jednym z paneli poświęconych tematyce kobiet w świecie STEM (Women in STEM – dealing with inconvenient truth behind the numbers) wystąpi Lori Tempelis, która podzieli się swoimi doświadczeniami i obserwacjami. Dodatkowo uczestnicy konferencji będą mieli okazję zabrać głos w sesji z udziałem Piotra Mikłaszewicza (country business leader Safety & Graphics Business Group and Diversity & Inclusion Champion Poland & Ukraine Region), poświęconej różnorodności wśród pracowników.
Co ciekawe, wszystkie studentki zainteresowane pracą w 3M będą mogły odwiedzić Strefę Karier 3M – specjalne stoisko, na którym przedstawiciele firmy opowiedzą o możliwościach pracy w różnych działach, a do tego zademonstrują 5 wyjątkowych produktów. Uczestniczki wydarzenia będą mogły porozmawiać na ich temat z pracownikami centrów produkcyjnych oraz Centrum Innowacji i Centrum Usług Wspólnych. Zaś na zakończenie drugiego dnia wydarzenia wszyscy goście będą mogli wziąć w warsztatach IT organizowanych przez 3M dotyczących wpływu nowych technologii oraz nauki na działanie i realizowane projekty. Ta sesja będzie prowadzona przez praktyków branży IT z Centrum Usług Wspólnych.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Wspomniane działania, to przykład starań wpisanych w globalną strategię Diversity and Inclusion prowadzonych przez firmę. W 2018 roku 3M złożyła podpis na Karcie Różnorodności – deklaracji programowej Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB), będącej kolejnym potwierdzeniem działalności firmy w tym obszarze.
Słuchaj podcastu NowyMarketing