Niektóre firmy potrzebują telefonu bardziej niż inne. Dla jakich branż rozmowa telefoniczna ma kluczowe znaczenie dla skutecznej sprzedaży? Dla których skorzystanie z technologii call tracking będzie szczególnie opłacalne?
Call tracking to oparta o telefonię VoIP i zintegrowana z Google Analytics usługa analityczna, która wykorzystana w dziale marketingu lub przez agencję reklamową, pozwoli zwiększyć liczbę połączeń na firmowy telefon – najczęściej do działu sprzedaży.
Zobacz również
Logika za decyzją o jej uruchomieniu jest prosta i intuicyjna. Czynniki są następujące: jeżeli oferowany przez firmę produkt lub usługa są złożone, kierowane do przedsiębiorstw, oferowane lokalnie i w określonych terminach – telefon ma fundamentalne znaczenie dla skuteczności sprzedaży.
W takich przypadkach chcemy konwersji telefonicznych i prowadzimy metodyczne działania obliczone na pozyskiwanie takich leadów. Wspomniane czynniki nie muszą występować razem. Jeżeli dotyczy nas choć jeden – warto choćby sprawdzić, co potrafi zrobić technologia call tracking dla naszej sprzedaży i marketingu.
Branż jest wiele, ale przedstawiamy cztery, gdzie telefon jest szczególnie istotny – na tyle, by zaopatrzyć się usługę stworzoną specjalnie do zwiększenia jego skuteczności.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Produkty i usługi B2B
Firmy lubią rozmowy telefoniczne, bo w procesie zakupowym – z reguły zaplanowanym i prowadzonym metodycznie – dają one szybkie i konkretne odpowiedzi. Prawdopodobieństwo, że potencjalny nabywca produktów i usług B2B na firmowej witrynie wybierze telefon zamiast formularza jest jak 2:1.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Z jednej strony, potencjalny nabywca usług dla firm (czyli pracownik odpowiadający za wybór produktu lub usługi) może poświęcić naprawdę dużo czasu na przeczytanie studiów przypadku, dokumentacji etc., ale w końcu nadejdzie ten etap, kiedy będzie potrzebować konkretów: cen, terminów i specyfikacji.
Co istotne, proces zakupowy w przypadku firm zajmuje coraz więcej czasu. Całe etapy mogą być powtarzane, a kontakt nawiązywany wiele razy. Telefon bywa używany na każdym z nich. Od rozpoznania oferty (w naszym przypadku leady telefoniczne na tym etapie to nawet 70% wszystkich zapytań), po finalizację zakupu (do tego etapu kontakt telefoniczny nawiąże praktycznie każdy potencjalny nabywca).
Korzystanie z usługi call tracking do prowadzenia kampanii reklamowych konwertujących na telefon, a także szerokie stosowanie numerów telefonicznych na firmowej witrynie (od strony kontaktowej do wpisów blogowych) jest po prostu ekonomicznie uzasadnione.
Usługi lokalne (szczególnie medyczne, motoryzacyjne)
Blisko 70% mobilnych użytkowników dzwoniło do firmy po skorzystaniu z wyszukiwania. Jedynie 2% użytkowników mobilnych konsekwentnie nie dzwoni do firm na żadnym etapie zakupu. Dzwonienie ze smartfona jest po prostu łatwe i wygodne.
Kluczowym czynnikiem wpływającym na popularność telefonu w tej grupie jest możliwość błyskawicznego uzyskania przez niego informacji. Jeżeli szukamy usługi lokalnie, to po to, żeby natychmiast i w naszym bliskim sąsiedztwie z niej skorzystać. Dzwonimy, żeby potwierdzić asortyment, wolne terminy, zakres usług, godziny otwarcia. Warsztat, do którego oddamy samochód na przegląd chcemy mieć blisko siebie. Podobnie – prywatną klinikę, do której sami pójdziemy. Jeżeli prowadzimy taką działalność (lub obsługujemy klienta, który ją prowadzi) – to walczymy o pozycję w wyszukiwarce Google i telefon od klienta. To właśnie są kluczowi odbiorcy usługi call tracking, gdyż pomaga ona łatwo pozyskać im więcej klientów.
Usługi finansowe i ubezpieczeniowe
Trudne i złożone usługi oznaczają automatycznie długi proces decyzyjny. Omówienie produktów i usług to istotny powód dzwonienia do banków czy innych oferentów usług finansowych. To także – z przyczyn formalnych – chęć umówienia wizyty czy spotkania ze specjalistą w placówce. Branża finansowa i ubezpieczeniowa to nie tylko banki i towarzystwa ubezpieczeniowe. To także pośrednicy i doradcy, funkcjonujący lokalnie i specjalizujący się np. w sprzedaży produktów B2B. Zależy im na tym, żeby szeroko rozpowszechnić i wykorzystać do sprzedaży swój numer telefonu. Wykorzystujący call tracking do monitorowania połączeń stają się po prostu skuteczniejsi – bo wiedzą, które źródła połączeń przynoszą cenne leady. Niezależna usługa call tracking pozwala także monitorować połączenia z numerów telefonicznych umieszczonych poza siecią, co ma także znaczenie w przypadku kolejnej branży:
Sprzedaż nieruchomości
Branża, która także łączy czynniki złożonego produktu, długiego procesu decyzyjnego i lokalności to sprzedaż nieruchomości. Pośrednicy sprzedaży nieruchomości muszą udzielać dzwoniącym szybko informacji o mieszkaniach, umawiać się na spotkania i oględziny. Dużo pracują w terenie, do pozyskiwania leadów wykorzystują nie tylko reklamę, ale też portale sprzedaży i najmu nieruchomości. Ze wszystkimi tymi wyzwaniami radzi sobie usługa call tracking – pozwalająca objąć analizą nie tylko numery na firmowej witrynie, ale też w wielu miejscach. Pozwala ona także monitorować ruch kierowany na numer komórkowy pracującego w terenie agenta.
Przykładów jest więcej, ale te cztery grupy i ich kluczowe czynniki decydujące o sensie stosowania technologii call tracking są dobrym przykładem tego, kiedy opłaca się go stosować.
Lead360 to niezależna usługa call tracking, która zawiera wszystko co potrzebne do monitorowania wszystkich konwersji telefonicznych. Dostępna w modelu online, w niskim abonamencie, będzie działać w tle i dostarczać Ci niezbędnych do pracy danych.
Sprawdź Lead360, niezależną usługę call tracking. Na oficjalnej stronie znajdziesz case study, poradniki, infografiki, e-booka i przykłady tego, jak wygląda praca z tą usługą w praktyce.
Przejdź do strony Lead360.pl >>
Artykuł powstał we współpracy z Lead360.