Sierpień miesiącem mobile?
9 września świat ujrzał nowy model iPhone’a z większym wyświetlaczem oraz rewolucyjny (wg Apple) system płatności mobilnej. Jak widać, w Cupertino zauważono w końcu trend, który wyznacza nowy standard obsługi finansowej – coraz więcej osób płaci mobilnie, mając bank zawsze pod ręką, a większe ekrany to więcej możliwości dla aplikacji (w tym finansowych). Responsywność stanowi tu kluczowy aspekt wygody korzystania z usług, co z kolei zauważył ING Bank Śląski, tworząc specjalnie dedykowaną na tablety wersję swojego serwisu – ING Bank Mobile HD. Ponadto w Polsce wprowadzono długo oczekiwane topowe modele Windows Phone z nowym systemem 8.1. Platforma ta cały czas rozwija się i budzi zainteresowanie zarówno wśród nowych użytkowników, jak i posiadaczy wcześniejszych telefonów z logo NOKIA. Przełom sierpnia i września to również czas, w którym Microsoft podejmuje decyzję o zaprzestaniu używania nazwy fińskiego producenta.
Z najnowszego badania AdTrends można dowiedzieć się m.in. o tym, że:
Zobacz również
- reklamy w newsletterach radzą sobie coraz lepiej na mobile
- zwiększa się celowe korzystanie z reklam na portalach i w aplikacjach mobilnych
- na YouTube daleko w tyle inne reklamy zostawiła kampania kanału Nokia Polska „Poznaj Windows Phone 8.1” wraz z ponad milionem wyświetleń
- Facebook goni YouTubeiubiega się o pierwsze miejsce w zestawieniu najpopularniejszych serwisów wśród polskich internautów
- 41 proc. internautów korzysta z mobilnych rozwiązań finansowych, a wśród nich dominują mężczyźni w wieku 25-34 lata z dużych miast
- W rankingu najpopularniejszych mobilnych aplikacji bankowych na czołowych miejscach znalazły się: mBank, Bank Zachodni WBK oraz ING Bank Śląski
- o aplikacji bankowej internauci najczęściej dowiadują się ze strony banku
- korzystamy z bankowych aplikacji bo jest namz tymwygodniej, a niekorzystamy, bo boimy się o bezpieczeństwo własnych pieniędzy
- dużo więcej użytkowników aplikacji finansowych korzysta z Twittera niż reszta internautów
Sierpniowy AdTrends (następca AdvertTracka) oprócz stałego badania postaw wobec reklam w Internecie, odpowiadając na pytanie jak korzystamy z reklam na różnych kanałach digitalowych i jak cenimy sobie ich przydatność, w tym miesiącu skupia się na użytkownikach aplikacji bankowych, by sprawdzić ich popularność wśród internautów, ale także by ocenić potencjał reklam dla tych użytkowników.
AdvertTrack to cykliczne badanie postaw wobec reklam w Internecie realizowane przez IRCenter i ResearchNow. Badanie jest realizowane metodą CAWI, raz na miesiąc na reprezentatywnej próbie co najmniej 400 internautów. Celem projektu jest długoterminowe określenie postaw wobec reklamy w Internecie – tradycyjnych reklam odsłonowych, programów afiliacyjnych i performance oraz działań w mediach społecznościowych.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell