Fabryka Broni „Łucznik” oraz Akademia Zarządzania i Rozwoju zostali laureatami 48. edycji Raportu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Fabryka została wyróżniona za wsparcie rozwoju pracowników i szeroki wachlarz benefitów pozapłacowych zaś Akademia, wspólnie z Żabka Polska, została wyróżniona za inicjatywę mającą na celu wspieranie akademickiego procesu edukacji.
Aktualne wydanie raportu, opublikowane także na portalu RaportCSR.pl, to kompendium wiedzy na temat podejmowanych przez polskie przedsiębiorstwa i instytucje działań w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu. W każdym wydaniu, od 2009 r., wybierane są dwa projekty z zakresu CSR, które wyróżniły się pod względem oryginalności, siły oddziaływania i spójności z polityką i strategią firm lub instytucji je realizujących.
Zobacz również
– Wszyscy zasługujemy na dodatkowe wsparcie – przekonuje Ewa Chodakowska, trenerka fitness, ale też osobowość medialna i businesswomen.
W rozmowie, która otwiera kolejną edycję Raportu, opowiada o swoich działaniach i zasadach, którymi się kieruje wspierając projekty CSR. Chodakowska tłumaczy też, jak jej firmy dbają o ekologię, a także jak ważna jest, w sytuacji pandemii i rządowych obostrzeń, aktywność fizyczna.
Laureaci: Fabryka Broni „Łucznik” oraz Akademia Zarządzania i Rozwoju
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W tej edycji laureatami są: Fabryka Broni „Łucznik”, która została wyróżniona za wsparcie rozwoju pracowników i szeroki wachlarz benefitów pozapłacowych oraz Akademia Zarządzania i Rozwoju, która wspólnie z Żabka Polska została wyróżniona za inicjatywę mającą na celu wspieranie akademickiego procesu edukacji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Za każdym sukcesem stoi stabilny zespół – mówi Maciej Borecki p.o. prezesa zarządu Fabryki Broni „Łucznik”.
Specyficzny charakter produkcji, który wymaga od załogi profesjonalizmu i ogromnej dbałości o szczegóły sprawia, że odpowiedzialność za kadrę fabryki jest wartością nadrzędną i szanowaną przez zarząd firmy. Pracownicy mają dostęp m.in. do programu opieki medycznej, kart sportowych czy pomocy świątecznej.
– To jest partnerstwo doceniające takie narzędzia i rozwiązania, które łączą świat nauki i edukacji ze światem praktyków, jakimi jesteśmy w Żabce – mówi o platformie Alfred Kubczak, dyrektor ds. korporacyjnych firmy Żabka Polska, będącej partnerem strategicznym Akademii Zarządzania i Rozwoju.
Platforma prezentuje rady ekspertów z różnych dziedzin i doświadczenia ludzi biznesu. Jak dotąd na stronie azir.edu.pl zaprezentowało się ponad 70 wybitnych osób, m.in. prof. dr hab. Jerzy Buzek, poseł Parlamentu Europejskiego i były premier; Andrzej Arendarski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej czy płk Piotr Gąstał, były dowódca JW GROM.
W magazynie Raport CSR zwracamy też uwagę globalne problemy związane z dużą ilości plastiku, a także na bezpieczeństwo wodne, czyli dostęp do wysokiej jakości wody pitnej. Ten drugi problem, po raz pierwszy stał się też problemem naszego kraju. W Polsce wciąż istnieją obszary, w których straty wody pobieranej ze środowiska sięgają aż 50 proc.
Piszemy też o raportach, które podsumowują społeczne zaangażowanie firm, m.in. sieć aptek Gemini Polska, która szczególny nacisk kładzie na proces wsparcia i edukacji pacjentów, w tym promowanie idei opieki farmaceutycznej. Ochrona zdrowia stała się też impulsem do powstania projektu „Zdrowa Perspektywa”, na którego czele stoi Grupa Lux Med i Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Nie zabrakło też informacji ze świata; opisaliśmy jak w Castel Fusano – 1000-hektrowym obszarze ochrony dziedzictwa przyrody w przybrzeżnym rezerwacie nieopodal Rzymu, wysoka technologia Leonardo chroni środowisko naturalne.
Najnowsze wydaniu Raportu, można pobrać ze strony www.raportcsr.pl/raport-csr/
Raport CSR, czyli cykliczne kompendium dobrych praktyk
Magazyn Raport CSR to pierwszy tak duży projekt wydawniczy w Polsce, którego misją jest promowanie najważniejszych i najciekawszych działań CSR prowadzonych przez firmy i instytucje. Pierwszy numer kwartalnika pojawił się w 2009 r. Od tego czasu ukazało się już 48 edycji, w których wyróżniono ponad 100 laureatów.
Projekt funkcjonuje także w sieci, w postaci portalu RaportCSR.pl, gdzie można pobrać wszystkie wydania kwartalnika. Portal, dzięki codziennym informacjom z branży, buduje kompendium wiedzy o społecznej odpowiedzialności biznesu.
Raport jest przygotowywany co kwartał przez redakcję portalu RaportCSR.pl oraz Instytut Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i Zrównoważonego Rozwoju. Partnerami Raportu są Agencja Informacyjna ISBnews, Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, Akademia Zarządzania i Rozwoju oraz serwis Kurier365.pl. W każdej edycji wybierane są projekty z zakresu CSR, które wyróżniły się pod względem oryginalności, siły oddziaływania i spójności z polityką oraz strategią firm lub instytucji, które je realizują.
W poprzednich edycjach Raportu CSR wyróżnieni zostali m.in. PKN Orlen, Maspex, Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu, PKP Cargo, Fundacja OnkoCafe wraz z firmą Novartis, Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukaszewicza, KGHM Polska Miedź, PKP Energetyka, Grupa Ferrero oraz spółka Emitel.