Akcjonariusze 4fun Media przychylili się do propozycji Zarządu i na NZWA podjęli decyzję o zmianie dotychczasowej nazwy na Digital Network, odpowiadającą ogłoszonym przez prezesa Wojciecha Bieńkowskiego w styczniu tego roku kierunkom rozwoju grupy kapitałowej. Jednocześnie zdecydowali o powołaniu nowego Członka Rady Nadzorczej. Został nim Grzegorz Esz, manager z 25-letnim doświadczeniem zarządczym w obszarze marketingu i sprzedaży.
Zmiana nazwy na Digital Network SA to efekt obranych przez nas kierunków rozwoju i prac nad strategią grupy kapitałowej, która docelowo może się opierać na trzech określonych obszarach biznesowych. Analizujemy poszerzenie działalności o naturalne dla nas kierunki rozwoju jakimi są Digital Signage oraz Electromobility. Możemy je efektywnie połączyć z naszą działalnością w segmencie cyfrowej reklamy zewnętrznej Digital-out-of-Home (DOOH), w którym w Polsce jesteśmy niekwestionowanym liderem. Cieszę się, że akcjonariusze podzielają wizję Zarządu, a Rada Nadzorcza została wzmocniona o doświadczonego managera, który doskonale zna i rozumie rynek na którym działamy – komentuje prezes Zarządu 4fun Media Wojciech Bieńkowski.
Zobacz również
Nowym członkiem Rady Nadzorczej 4fun Media został Grzegorz Esz. Posiada on ponad 25-letnie doświadczenie zarządcze w obszarze marketingu i sprzedaży, które zdobywał na kierowniczych stanowiskach pracując dla takich rozpoznawalnych marek jak: Showmax – dyrektor marketingu (2016-2019), UPC Poland – członek zarządu ds. marketingu i sprzedaży (2012-2015), Netia SA – wiceprezes zarządu ds. marketingu i sprzedaży w (2009-2012). W przeszłości kilkukrotnie nagrodzony prestiżowymi nagrodami branżowymi Effie Awards za najskuteczniejsze kampanie marketingowe na rynku (m.in. Shomax i HEYAH). Od 2019 roku Grzegorz Esz jest prezesem Zarządu w spółce 5WHY Promotion, prowadząc konsulting oraz doradztwo strategiczne, działalność promocyjną, wydawniczą oraz inwestycyjną w segmencie koprodukcji filmowej.
Zgodnie z zapowiedzią z połowy stycznia priorytetem 4fun Media (docelowo: Digital Network) będzie rozwój potencjału w segmencie cyfrowej reklamy zewnętrznej: największej w Polsce sieci wielkoformatowych ekranów LED CITY i sieci 20 tys. ekranów LED klasy indoor zarządzanych przez Screen Network. Spółka będzie rozwijała także kompetencje technologiczne, wprowadzając na polski rynek kolejne innowacyjne rozwiązania i produkty.
Według prognoz Verified Market Research (VMR), DOOH ma przed sobą wieloletnie perspektywy stabilnego wzrostu. VMR przewiduje, że w ciągu najbliższych 6 lat światowy rynek cyfrowej reklamy zewnętrznej osiągnie wartość blisko 40 mld dolarów, przy skumulowanym rocznym wskaźniku wzrostu (CAGR) na poziomie 11%. Rozwojowi branży DOOH będzie sprzyjał prognozowany globalny wzrost wydatków na reklamę. W pierwszej dekadzie grudnia br. globalni analitycy GroupM podnieśli swoje prognozy ich wzrostu w 2021 roku z 19,2 do 22,5%. W Polsce ma wynieść 15%, co wynika z mniejszej dotychczas obecności typowo digitalowych marek w Polsce, które zaczynają rozwijać dopiero swoje aktywności na naszym rynku.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Powszechna digitalizacja oraz transformacja rynku reklamy zewnętrznej (billboardy), która przyspieszyła jeszcze w dobie pandemii, nie ominie zatem polskiego rynku , którego wartość szacuje się dziś na około 700 mln złotych. Dla 4fun Media SA, lidera rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej DOOH, oznacza to ogromny potencjał do dalszych wzrostów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing