Jak zawalczyć nie tylko o uwagę konsumenta, ale także o jego chęć zaangażowania się w świat marki? Wybraliśmy 5 inspirujących i niestandardowych przykładów kampanii marek, które w nietypowy sposób zaangażowały odbiorców do działania w social media.
1. Konkurs – premiera nowych butów sportowych Tubular, Sizeer & adidas & Maffashion
Konkurs w formule teleturnieju na żywo, organizowany przez marki Sizeer i adidas przy jednoczesnym udziale influencerki Maffashion na platformach Instagram i Snapchat. Dwugodzinna relacja, w ramach której użytkownicy mogli wygrać nowe buty sportowe adidas Tubular, zaangażowała na żywo blisko 600 000 użytkowników, a o samej akcji dyskutowano jeszcze długo po zakończeniu konkursu.
Zobacz również
2. Quiz – Premiera 2 sezonu Stranger Things w ramach platformy Spotify
W ramach akcji wykorzystano serwis streamingowy Spotify i formułę testu, za pomocą którego użytkownicy na bazie własnych playlist mogli sprawdzić, do którego z głównych bohaterów serii są najbardziej dopasowani i otrzymać w zamian propozycję nowych utworów, dopasowanych do ich muzycznego gustu.
3. UGC – Launch marki Daniel Wellington na Instagramie
Daniel Wellington, szwedzka marka zegarków, od samego początku obecności w social media efektywnie wykorzystała potencjał influencerów, wysyłając im produkty do promocji i tym samym budując bardzo duży zasięg na platformie we wczesnej fazie launchu. Teraz, poza docenianiem fanów i nabywców produktów marki, Wellington konsekwentnie organizuje tematyczne konkursy z wykorzystaniem # i user generated content. Efektem jest już ponad 2 000 000 # z nazwą marki na platformie.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
4. Live streaming – zapowiedź daty premiery 7. sezonu Gra o Tron
W trendzie na streamingi na żywo, producenci serialu Gra o Tron za pośrednictwem Facebook Live transmitowali odsłonę daty premiery 7. sezonu serii, który oglądało i aktywnie komentowało w kluczowym momencie ponad 150 000 użytkowników. Im większe zaangażowanie oglądających streaming za pomocą dostępnych w ekosystemie Facebooka ikon reakcji, tym szybciej odsłaniała się zatopiona w lodzie data premiery.
5. Posty użytkowników – Snickers Australia, kampania „Hungerithm”
W ramach kampanii na bieżąco analizowano około 14 000 wpisów społecznościowych dziennie na różnych platformach, w tym na Facebooku, Twitterze i YouTubie, aby uzyskać wirtualną temperaturę internetu. Im bardziej niezadowoleni i smutni byli użytkownicy w social media, tym bardziej spadała cena batonika Snickers, na którego w czasie rzeczywistym można było otrzymać kupon do najbliższej sieci sklepów spożywczych.