5 pomysłów na nagłówki, które przyciągną użytkowników na Twoją stronę

5 pomysłów na nagłówki, które przyciągną użytkowników na Twoją stronę
Wbrew pozorom, wymyślenie chwytliwego nagłówka może okazać się znacznie trudniejsze niż stworzenie wartościowego tekstu. Dlaczego?
O autorze
2 min czytania 2016-03-25

Z uwagi na węższe możliwości, które daje tytuł. W około 70 znakach należy nie tylko skoncentrować treść, ale dodatkowo ubrać ją w takie słowa, które zainteresują potencjalnych odbiorców. 

W jaki sposób zatem tworzyć nagłówki, które przyciągną użytkowników? Poznaj 5 sprawdzonych sposobów:

1. Wszyscy wiedzą, jak dużą rolę w tworzeniu nagłówków odgrywają słowa kluczowe. To one decydują o natężeniu ruchu na stronie i zainteresowaniu użytkowników artykułami. Warto przy tym pamiętać, iż wiele osób, poszukując odpowiedzi, wpisuje całe pytania w pole wyszukiwarki. Zbyt skomplikowany nagłówek w takich przypadkach, może wręcz zniechęcić odbiorcę, który odrzuci tekst jeszcze przed zapoznaniem się z jego treścią. Zamiast tworzyć wymyślne tytuły, warto postawić na najprostszy, a tym samym – najskuteczniejszy sposób.

2. Bez wątpienia cyfry przyciągają wzrok użytkowników. Dlaczego? Otóż już po samym tytule można wnioskować, iż treść będzie zawierała skondensowane informacje, wyraźnie od siebie oddzielone – co pozwoli na szybkie, a tym samym wybiórcze potraktowanie całości. Użytkownik dostaje kompletną informację na temat tego, ilu porad, wskazówek czy akapitów możemy się spodziewać.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

3. Poradniki, poradniki i jeszcze raz poradniki… Każdy z nas szuka „skutecznych sposobów” lub „sprawdzonych metod”. Właśnie z tego powodu tytuły rozpoczynające się od „jak”, „co”, czy wspomnianych wyżej słów, cieszą się dużym zainteresowaniem wśród czytelników. Jeżeli zatem zdecydujesz się na stworzenie tekstu na bazie poradnika…

4. … zastosuj negację! Jak to zrobić? Otóż klasyczne nagłówki np. „Jak skutecznie promować stronę?”, choć z pewnością znajdą szerokie grono odbiorców, będą miały swoją piętę achillesową. Unikalność. Z pewnością w wyszukiwarkach pojawi się wiele podobnych treści, dlatego warto zastosować zabieg negacji, który nie tylko wyróżni tytuł na tle innych, ale też zaintryguje czytelników. Kolejnym razem nie zastanawiaj się, w jaki sposób wypromować adres, ale co zrobić, by nie stał się on domeną nieatrakcyjną, ginącą w sieci na tle innych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

5. Obalaj popularne mity! Bazując na tezach, które przez wielu odbiorców postrzegane są jako prawdy czy oczywistości, w prosty sposób można stworzyć ciekawy, kontrowersyjny tytuł. O jakie mity chodzi? Zastanówmy się chwilę… Czy kiedykolwiek obiła Ci się o uszy historia o 7 albo 10 pająkach, które w ciągu całego życia, człowiek zjada podczas snu? A czy słyszałeś o tym, iż był to eksperyment felietonistki, Lisy Holst, która chciała udowodnić łatwowierność ludzi w informacje opatrzone dopiskiem „według statystyk…”? 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Uwaga: pająki to dość drażliwy temat – zwłaszcza dla osób cierpiących na arachnofobię.

Pamiętając, że tytuły to tak naprawdę najtrudniejsza część każdego tekstu, ucz się na własnych błędach. Nie od razu nauczysz się tworzyć doskonałe nagłówki, dlatego dostosuj się do powyższych wskazówek i obserwuj, w jaki sposób zmiany te wpływają na aktywność na Twojej domenie. 

Wykorzystujesz powyższe zasady, tworząc nagłówki do swoich tekstów? Jakie są Twoje sposoby na chwytliwy tytuł? Zachęcamy do dyskusji.
 

Źródło:
www.jakzarabiacwsieci.pl

 

Marta Więcław
Specjalista ds. marketingu, Grupa TENSE