O czym należy pamiętać, sprzedając produkty na Instagramie? W jaki sposób podnieść poziom sprzedaży, wykorzystując tę platformę? Skorzystaj z poniższych wskazówek:
1. Promocje i kody zniżkowe
Nie da się ukryć, iż wiele osób śledzi profile marek tylko po to, aby uzyskać informacje o bieżących promocjach. Świadomi konsumenci doskonale wiedzą, iż na fanpage’ach lub pozostałych profilach społecznościowych, łatwo o kupony zniżkowe – także te, wysyłane do obserwatorów indywidualnie, w prywatnych wiadomościach. Udostępniane rabaty nie tylko przyczyniają się do wzrostu sprzedaży, ale dodatkowo zachęcają kolejnych użytkowników, do obserwowania profilu na Instagramie.
Zobacz również
2. Trendsetting
Czy wiesz, że nie tylko oficjalny profil firmy może zachęcić użytkowników do zakupu? Swego czasu głośno mówiło się o tzw. trendsetterach czy influencerach, którzy wyznaczają tendencje zakupowe w sieci. Są to osoby otwarte, chętnie wchodzące w interakcje, ale przede wszystkim wpływowe, posiadające duże profile na platformie Instagram. Duża liczba obserwatorów oraz aktywności pod udostępnianymi zdjęciami, świadczy o rozległości ich wpływów. W zależności od typu sprzedawanego produktu, grupy docelowej oraz contentu prezentowanego na profilu danego trendsettera, warto podejmować współpracę z takimi osobami. Jak może ona wyglądać? Zazwyczaj kolaboracje oparte są na konkursach, postach lokujących produkt lub wykorzystujących go w naturalnej eksploatacji.
3. Sprzężenie zwrotne
Pamiętaj, że profil na Instagramie to nie tylko katalog produktów oferowanych przez Twoją firmę, ale też forma kanału komunikacyjnego z potencjalnymi klientami. Użytkownicy oznaczając markę na swoich zdjęciach, oczekują interakcji w postaci polubień, komentarzy, a nawet udostępnień. W ten sposób zyskują poczucie zainteresowania, uznania, a także podziękowania za promocję, ze strony firmy. Pamiętaj, że konsumenci uodparniają się na martwy przekaz reklamowy i poszukują interakcji. Jeśli zdecydujesz się na udostępnienie, opublikowanego przez fana zdjęcia, na swoim profilu – najpierw zapytaj o zgodę i koniecznie podpisz źródło.
4. Sprzedawaj bez nastawienia na sprzedaż
Jeśli obserwatorzy odkryją, że zależy Ci wyłącznie na sprzedaży, od razu stracisz ich zainteresowanie. Użytkownicy logują się na platformę Instagram w celu znalezienia inspiracji lub sprawdzenia, co ciekawego pokazują właściciele kont, które obserwują, ale na pewno nie po to, aby zalewano ich nachalnymi przekazami reklamowymi. Wykorzystaj Instagram jako narzędzie służące do zbudowania własnej społeczności. Jeśli uda Ci się zgromadzić grono wiernych fanów, sprzedaż kolejnych produktów masz jak w banku!
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
5. Lettly
Skorzystaj ze stosunkowo młodej aplikacji Lettly, której zagraniczne odpowiedniki współpracują z ogromnymi markami, takimi jak Michael Kors, Nike czy Sephora. Wiążąc profil z serwisem Lettly, tworzysz odpowiednik konta instagramowego, przeznaczonego stricte do sprzedaży. W opisie swojego profilu umieszczasz link do aplikacji Lettly, w wyniku czego zdjęcia, które publikujesz na platformie Instagram, udostępniane są także w serwisie. Użytkownik, który kliknie w hiperłącze, będzie mógł przeglądać te same treści. Od dokonania zakupu będzie dzieliło go tylko kliknięcie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Źródła:
1. http://blog.shoplo.com/pl/2014/09/24/jak-wykorzystac-instagram-do-promocji-biznesu-10-sprawdzonych-sposobow/
2. http://www.lettly.com/
3. http://agencjakrecisie.pl/instagram/
Marta Więcław
Specjalista ds. marketingu, Grupa TENSE