Digital Marketing Qualification (DIMAQ), który został zainaugurowany w Polsce w grudniu 2015 roku, to pierwszy branżowy program standaryzacji i weryfikacji kompetencji pracowników rynku usług e-marketingowych. Certyfikacja pozwala profesjonalistom branży potwierdzić kwalifikacje, dla firm jest efektywnym narzędziem weryfikacji wiedzy pracowników i istotnym elementem rekrutacji. Jej rolę i jakość realizacji dostrzegło IAB Europe, które włączyło DIMAQ w marcu tego roku do grona rekomendowanych inicjatyw.
„Tworząc DIMAQ odpowiadaliśmy na widoczne zapotrzebowanie rynku marketingu online – brakowało jednolitego standardu, do którego mogą odwołać się mówiący niejednokrotnie różnym językiem marketerzy i agencje, ale także pracodawcy i profesjonaliści branży. Cieszy nas rosnąca liczba przystępujących do egzaminu i coraz liczniejsze głosy, że warto” – komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska.
Zobacz również
500 profesjonalistów z certyfikatem
DIMAQ został przygotowany z myślą o polskim rynku. Jego cenną cechą wyróżniającą jest uwzględnienie zarówno tematów globalnych, jak i charakterystycznych tylko dla polskiego sektora e-marketingu (np. kwestie prawne).
Do tej pory certyfikat DIMAQ otrzymało 500 osób, które zdały egzamin z zakresu marketingu cyfrowego na poziomie ogólnym (professional). Egzamin obejmuje zagadnienia z 12 obszarów. To m.in. strategia i planowanie, display advertising, social media i content marketing, mobile marketing, e-mail marketing, prawo w internecie, e-commerce, programmatic, analityka. Jest przeprowadzany zawsze w tych samych warunkach – odbywa się w siedzibie IAB Polska za pośrednictwem platformy online, a każdy z uczestników otrzymuje test z 80 pytaniami wielokrotnego wyboru. Zdanie egzaminu jest warunkowane udzieleniem minimum 75% poprawnych odpowiedzi. W przypadku niepowodzenia, do egzaminu można przystąpić ponownie po 3 miesiącach.
Doskonalenie kompetencji
Ważność otrzymanego certyfikatu jest ograniczona czasowo ze względu na dynamicznie rozwijającą się branżę marketingu cyfrowego. Po dwóch latach należy bądź ponownie przystąpić do egzaminu, bądź przedłużyć ważność posiadanego dokumentu poprzez wzięcie udziału w programie recertyfikacji, polegającym na zdobywaniu punktów za uczestnictwo w wydarzeniach branżowych (konferencje, warsztaty) akredytowanych przez IAB Polska, udział w grupach roboczych IAB, kształcenie na studiach wyższych lub podyplomowych.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Metodologia programu została opracowana przez ekspertów IAB Polska pod nadzorem merytorycznym Branżowej Rady ds. Kompetencji IAB Polska. Certyfikat oznaczony jest numerem i edycją, a jego autentyczność można zweryfikować na stronie DIMAQ. Certyfikat jest zgodny z założeniami Krajowej Ramy Kwalifikacji i Europejskiej Ramy Kwalifikacji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing