Do tej pory Redd`s dwukrotnie już przeprowadził badania we współpracy z TNS Polska: Raport Ciekawości Redd`s 2011 oraz Raport Ciekawości Redd`s 2012. W pierwszej edycji marka odpowiedziała na pytania: czym jest kobieca ciekawość oraz jaką rolę odgrywa w życiu. W 2012 roku Redd`s zbadał relacje między kobietami a mężczyznami, odkrywając tym samym podobieństwa i różnice między nimi. Tym razem marka postanowiła bliżej przyjrzeć się relacjom międzyludzkim i sprawdzić, jak wpływa na nie sprawianie bliskim niespodzianek.
Zaskakiwanie źródłem szczęścia
Z Raportu Redd`s 2014 wynika, że Polacy lubią być zaskakiwani i zaskakiwać innych. Już jedna na trzy osoby przyznaje, że niespodzianki spotykają ją częściej niż raz w miesiącu. Zaskakiwanie odgrywa jednak tak ważną rolę w naszym życiu, że respondenci (zarówno kobiety, jak i mężczyźni) deklarują, że mieliby ochotę doświadczać go częściej. Chcieliby być zaskakiwani przez swoich bliskich – w 77 proc. przez swojego partnera czy partnerkę. Dlaczego zaskoczenie odgywa tak ważną rolę w relacjach z innymi ludźmi? Według respondentów to dzięki niemu skutecznie walczymy z rutyną (74 proc.), umacniamy relacje z bliskimi (65 proc.) i jesteśmy szczęśliwsi (74 proc.).
Zobacz również
Relacje w sieci
Zaskoczenie jest ważne w naszych relacjach, ale jak je budujemy i pielęgnujemy? Między innymi w Internecie. W Polsce najpopularniejszym portalem społecznościowym jest Facebook. Korzysta z niego aż 81 proc. z nas, z czego 55 proc. robi to kilka razy dziennie. Po co? Głównie aby kontaktować się ze znajomymi – 79 proc. i wiedzieć co u nich słychać – 65 proc. A jest kogo śledzić – średnio mamy bowiem aż 230 znajomych, przy czym aż 44 proc. z nich to dawni i dalecy znajomi. Co ciekawe, mamy w kontaktach 19 osób, których nigdy nie spotkaliśmy „na żywo”. Jak zauważa socjolog, Tomasz Szlendak – To więcej relacji z ludźmi niż człowiek jest w stanie ogarnąć i śledzić. Tzw. liczba Robina Dunbara wynosi 150 osób. Według tej teorii jesteśmy w stanie utrzymywać stabilne relacje społeczne z maksymalnie 150 osobami.
Raport Redd`s 2014
Raport Redd`s 2014 to już trzecia edycja badania przeprowadzonego wspólnie z TNS Polska. W tym sezonie zaskoczenie stanowi motyw przewodni kampanii marketingowej marki. Właśnie dlatego Redd`s postanowił bliżej przyjrzeć się relacjom międzyludzkim i sprawdzić, jak wpływa na nie zaskoczenie. Tegoroczne badanie zostało przeprowadzone przez TNS Polska na panelu internetowym na próbie N=1000 w czerwcu 2014 roku. Przy realizacji próby uwzględniono kwoty na wiek, płeć oraz wielkość miejscowości zamieszkania. Uwzględniono również istotne statystycznie różnice w odpowiedziach respondentów ze względu na status związku czy fakt posiadania dzieci. Badanie przeprowadzono z użyciem metod surveytainment (niestandardowe formy pytań, atrakcyjne graficznie i przyjazne dla respondenta). Wyniki badania przeprowadzonego przez TNS Polska będą także komunikowane za pośrednictwem kampanii digital.
Za działania marketingowe marki Redd’s odpowiada agencja Grey Warszawa, natomiast digital prowadzi agencja Lubię To. Akcje, które są skierowane bezpośrednio do konsumentów realizuje IQ Marketing, z kolei za działania PR odpowiada agencja Q&A Communications. Planowaniem mediów i ich zakupem zajmuje się dom mediowy MEC. Nowe opakowania Redd’sa, które pojawiły się w tym sezonie, zaprojektowała agencja Dragon Rouge.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Więcej na facebooku oraz stronie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing