Aplikacja eBay zaledwie sześć dni po utworzeniu App Store w 2008 roku, znalazła się wśród pierwszych 500 dostępnych. Aplikacja tak bardzo spodobała się Steve’owi Jobsowi, że zaprosił eBay’a do zaprezentowania jej na żywo podczas inauguracji dla programistów Apple. Od tamtej pory świat dynamicznie się zmieniał, a wraz z nim wygląd oraz rozwiązania stosowane w aplikacji eBay.
Obecnie aplikacja zawiera różne udogodnienia dla klientów i jest wyposażona w rozwiązania z zakresu uczenia maszynowego oraz sztucznej inteligencji, które pomagają dostosować wyniki wyszukiwania do indywidualnych zainteresowań. Ma także dostępną zakładkę „Okazje”, która umożliwia znalezienie konkretnych przedmiotów przecenionych od 20 do nawet 90 procent. Co ciekawe, w ramach programu obowiązuje w pełni darmowa i szybka przesyłka – nie tylko w przypadku produktów pochodzących z Europy, ale również Azji. Od niedawna zakładka zawiera także sekcję „Wszystko za mniej niż 10 zł”, dzięki której można wyszukiwać tańsze produkty według wybranych kategorii.
Zobacz również
Poniżej garść statystyk dotyczących 10-letniej działalności aplikacji mobilnej eBay:
- 2008 – aplikacja eBay była jedną z pierwszych zaprezentowanych przez Steve’a Jobsa na konferencji deweloperów Apple w 2008 roku.
- 402 milionów – Aż tyle razy pobrano aplikację mobilną eBay od początku jej wprowadzenia.
- 62% – procent transakcji dokonanych na stronach eBay za wykorzystaniem urządzeń mobilnych.
- 189 tys. zł. – najdroższy przedmiot zakupiony przez Polaka przez aplikację eBay to zestaw obiektywów Zeiss Super Speed MK3 Arriflex do aparatu fotograficznego.
- 22:00 – Polacy to nocne marki! Szczyt aktywności zakupowej Polaków na eBay przypada między 22.00 a 23.00.
- 9 – liczba języków, w których dostępna jest aplikacja eBay
Jak wynika z danych eBay, Polacy szukają okazji i podejmują decyzje zakupowe najczęściej w dzień wolny od pracy, czyli w niedzielę. Najczęściej poszukiwania okazji i zakupy robione są między 22.00 a 23.00. Kategoriami produktowymi, które interesują Polaków najbardziej, gdy wyszukują poprzez urządzenia mobilne, są kolejno moda, artykuły kolekcjonerskie i elektronika.
Rok 2017 był przełomowy dla polskich użytkowników eBay korzystających z urządzeń mobilnych. Liczba licytacji wzrosła o ponad 100% i była 8 razy większa niż w 2012. Ponadto Polacy zrobili dwa razy więcej zakupów w porównaniu do 2016 roku i prawie 16 razy więcej w stosunku do 2012. Dziś, polscy użytkownicy korzystają z aplikacji eBay średnio 8 minut każdego dnia.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing