7. edycja kampanii „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.”

By uświadomić globalną skalę choroby, jaką jest depresja, 1 października z okazji Europejskiego Dnia Walki z Depresją, ruszyła siódma edycja kampanii społecznej „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.”, a pierwsza o charakterze międzynarodowym.
O autorze
1 min czytania 2018-10-04

Indie – 56 milionów, Chiny – 54 miliony, Stany Zjednoczone – 17 milionów, Polska – 2 miliony. Na świecie z depresją zmaga się aż 350 milionów ludzi. Choroba ta nie jest zatem przypadłością tylko naszych rodaków. By uświadomić globalną skalę problemu 1 października z okazji Europejskiego Dnia Walki z Depresją ruszyła siódma edycja kampanii społecznej „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.”, a pierwsza o charakterze międzynarodowym.

Tym razem ambasadorami kampanii będą lekarze psychiatrzy ze wszystkich kontynentów na świecie, m.in. prof. Silvana Galderisi (przewodnicząca Europejskiego Towarzystwa Psychiatrycznego), prof. Piotr Gałecki (Krajowy Konsultant w Dziedzinie Psychiatrii, patron honorowy kampanii „Twarze depresji”), dr Taiwo Lateef Sheikh z Nigerii (przewodniczący Nigeryjskiego Towarzystwa Psychiatrycznego), prof. Kuan-Pin Su z Tajwanu, prof. Michael Maes z Tajlandii oraz prof. Michael Berk z Australii.

– Bardzo się cieszę, że po raz kolejny mogę wziąć udział w kampanii „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.”. Ta międzynarodowa kampania podkreśla wielowymiarowy aspekt depresji, niezależny od kultury czy zasobów materialnych. Najbardziej istotnym aspektem są bliskie relacje, dlatego z dużym zaangażowaniem wspieram kampanię, by właśnie zwracać uwagę na to, że depresja to nie tylko problem medyczny, ale także społeczny i indywidualny, rodzin na całym świecie – mówi prof. Piotr Gałecki, krajowy konsultant w dziedzinie psychiatrii.

Wizerunki honorowych ambasadorów pojawią się w październiku na billboardach w wielu polskich miastach. Równolegle kampania będzie pokazywana w Nigerii, a także za sprawą naszych ambasadorów, wspomniana w ich krajach.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Co dziesiąty mieszkaniec Nigerii choruje na depresję, a leczy się mniej niż co piąty. Bez wahania dołączyłem do kampanii społecznej „Twarze depresji”, bo musimy wspólnie walczyć ze stereotypami i dyskryminacją osób chorujących na depresję, a także zabiegać o poprawę dostępu do opieki zdrowotnej i zapobiegać samobójstwo – tłumaczy dr Taiwo Lateef Sheikh, przewodniczący Nigeryjskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.

W ramach kampanii powstał również spot telewizyjny i radiowy. Wersję polską czyta Krystyna Czubówna, wersję angielską czytają dziennikarze Polskiego Radia Sławomir Szefs i Victoria Bieniek.

Słuchaj podcastu NowyMarketing


NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 Konferencja inaugurująca kampanię odbędzie się 1 października na Uniwersytecie SWPS w Warszawie. Wśród zaproszonych gości pojawią się patroni honorowi: dr Adam Bodnar, rzecznik praw obywatelski, prof. Piotr Gałecki, krajowych konsultant w dziedzinie psychiatrii, a także organizatorzy i dr Anna Braniecka, psycholog z Biura ds. Zdrowia i Osób Niepełnosprawnościami Uniwersytetu SWPS. W ramach kampanii Biuro zapewni również bezpłatne konsultacje psychologiczne dla osób cierpiących na depresję.