Już 24 i 25 maja w gdańskim Amber Expo na scenie marketingowej Infoshare 2023 spotkają się marketerzy z całej Polski i zagranicy. Omawiać będą trendy branżowe i przegląd najnowszych rozwiązań. Opowiedzą m.in. o zastosowaniach sztucznej inteligencji i regulacjach prawnych z tym związanych, trendach w social mediach, e-mail marketingu, tworzeniu contentu, analizie danych czy sprzedaży. Oto 7 najważniejszych zagadnień, które zostaną poruszone podczas wydarzenia.
1. Wszystko zaczyna się w głowie
To, jak odbieramy świat, branżę marketingową oraz w tym wszystkim naszą rolę zależy od naszego nastawienia i podejścia. Jak wykorzystać kreatywny marketing i przykuć uwagę w przypadku nawet najnudniejszych branż, uważanych za przypadek beznadziejny? Dlaczego fakap, pot i łzy nie zawsze są złe? Dlaczego wielu kreatywnych, którzy zamieniają etat na własny biznes wraca do korporacji? Jakie pułapki czekają na liderów, wokół których narósł mit nieomylności? Na te i inne pytania odpowiedzą: Magdalena Urbaniak z Maxtractor, Jakub Biel z Ambaje Paweł Tkaczyk, MIDEA SP. Z O.O. oraz Kamil Kozieł i Piotr Bucki.
Zobacz również
2. Inkluzywność jest sukcesem do zrozumienia grupy docelowej
Jak działać marketingowo, żeby docierać do tych, którzy na co dzień są pomijani, ale jednocześnie nadal trafiać do interesującego nas szerszego grona odbiorców? Dlaczego stosowanie person jest nieefektywne? Jak przestać szufladkować i powielać stereotypy? Jak prawdziwie zrozumieć grupy docelowe? Tomasz Manikowski i Krzysztof Miotk z Quale UX wyjaśnią w swoich wystąpieniach, o co chodzi z tym efektywnym marketingiem inkluzywnym.
3. Sztuczna inteligencja wywróci marketing do góry nogami
Traktujemy AI jak remedium na wszystkie bolączki świata. Warto jednak spojrzeć krytycznym okiem na jej niedociągnięcia i zmiany, z którymi zmierzą się zespoły marketerów. Jakie ryzyka niesie za sobą wykorzystywanie sztucznej inteligencji? Jakie są etyczne granice jej wykorzystania w marketingu? Jak wykorzystać AI w działaniach marketingowych dla startupu B2C czy firmy B2B, social mediach, content marketingu czy social sellingu? Na te i inne pytania odpowiedzą w trakcie swoich wystąpień: Piotr Chmielewski z Social Media Now, Janek Sikora z Plente.com, Leander C. Seidl oraz Leander Seidl Digital Consultancy.
4. AI też ma swoje prawa
Sztuczna inteligencja staje się marketingowym chlebem powszednim, nadal jednak niewiele wiemy o niej w kontekście regulacji prawnych. Jak można w biznesie legalnie korzystać z treści generowanych przez AI? Czy treści generowane przez AI są objęte prawami autorskimi? Czym może grozić wykorzystywane treści generowanych przez AI niezgodnie z ich regulaminami? Czy Chat GPT może naruszyć prawa autorskie? Paula Skrzypecka z Creativa Legal przyjrzy się regulacjom prawnym związanym z Chat GPT i sztuczną inteligencją. Prelegentka obiecuje również analizę regulaminów AI.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
5. TikTok jest teraz królem mediów społecznościowych
TikTok to jedna z najszybciej rozwijających się platform rozrywkowych na świecie. Jedni się jej boją, drudzy zachwycają. O czym należy pamiętać budując kanał firmowy na tej platformie? Jak powinna wyglądać skuteczna komunikacja marki na TikToku? Jakim wykorzystać w komunikacji filtry AR, żeby nie były ulotną zabawką, a realnym narzędziem w budowaniu świadomości marki? Jak skutecznie wdrożyć filtr AR, żeby był używany przez target grupę? Jak wyznaczać KPI i mierzyć efekty kampanii wykorzystującej AR? Przewodnikami po trendach w mediach społecznościowych będą Sebastian Iwanowski z Innomate oraz Mateusz Krogulec z Agencji DDOB.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
6. Twój content powinien być binge’owalny jak seriale Netflixa
Jako marketerzy tak bardzo skupiamy się na tym, żeby przyciągnąć uwagę, że to, jak ją utrzymać, schodzi na drugi plan. Tymczasem powinniśmy brać przykład z Netflixa. Oglądając seriale, wielu z nas ogląda je odcinek po odcinku – binge-watchujemy je. Dokładnie tak samo mogą robić nasi odbiorcy. Jak tworzyć binge’owalny content? Co zrobić, żeby nasza publiczność chciała włączyć kolejny odcinek? Odpowiedź na te pytania zdradzi podczas wydarzenia Michał Kasprzyk z Cleverhearted Showrunners.
7. Marketer 2023 to ekonomista i analityk
Marketing to już nie tylko kreatywność i innowacje. To łączenie “wielu kropek naraz”, z wykorzystaniem baz danych i logiki, ale też umiejętne wykorzystanie AI z innymi dziedzinami jak psychologia i ekonomia behawioralna. Kamila Kotowska z cux.io przybliży uczestnikom Behavior-Led Marketing, nowatorską technikę opierania marketingu i komunikacji na wnioskach wynikających z analizy behawioralnej oraz nakładaniu perspektywy klienta na wszelkie obszary biznesowe. Z kolei Anna Prończuk-Omiotek z PROAnna zbada zasady ekonomii behawioralnej i efektów psychologicznych, które mogą pomóc lub zepsuć wysiłki w osiąganiu efektywnego marketingu.
Szczegółowa agenda sceny marketingowej Infoshare 2023 na stronie organizatora.
Networking przez wielkie N
Infoshare 2023 to nie tylko prelekcje nt. przyszłości technologii. To miejsce, gdzie spotyka się biznes, marketerzy, inwestorzy oraz startupy. Okazją do nawiązania kontaktów biznesowych i networkingu, poza uczestnictwem w konferencji, będą liczne imprezy towarzyszące, m.in. Before i After Party, Great Networking Party z koncertem na żywo, a także Sunset Leaders’ Boat Trip. Dostęp do wydarzeń oraz dedykowanego narzędzia do networkingu – Matchmaking zapewnią skrojone do potrzeb poszczególnych uczestników wejściówki. Szczegóły dotyczące biletów dostępne są na stronie organizatora.
O konferencji Infoshare
Konferencja Infoshare to największe wydarzenie technologiczne w regionie CEE, łączące najnowsze rozwiązania technologiczne z biznesem. Co roku biorą w nim udział tysiące uczestników, w tym startupy, inwestorzy, przedstawiciele korporacji, programiści i marketerzy. W 2023 roku konferencja Infoshare odbędzie się w dniach 24-25 maja w gdańskim Amber Expo. Tegoroczna edycja to aż 9 scen tematycznych, blisko 200 czołowych prelegentów z całego świata, innowacyjne firmy i rozwiązania prezentowane w strefie Expo, a także aż 6 imprez towarzyszących, będących okazją do biznesowego networkingu. Podczas Infoshare 2023 poznamy również zwycięzców Startup Contest, na których czeka 30 tys. euro w gotówce i udział w InCredibles – programie akceleracyjnym Sebastiana Kulczyka.