76 godzin pomocy dla dzieci wykluczonych cyfrowo. Startuje GRA PACZKA

Szlachetna Paczka, polscy streamerzy i przedstawiciele branży technologicznej łączą siły, aby pomóc dzieciom walczącym z wykluczeniem cyfrowym. 76 godzin – tyle potrwa charytatywny stream ze zbiórką na zakup sprzętu komputerowego dla najmłodszych.
O autorze
2 min czytania 2020-05-14

GRA PACZKA startuje już dziś. Na stronie akcji najpopularniejsi streamerzy w Polsce przez trzy wypełnione pomocą doby będą grać na żywo i organizować konkursy z cennymi nagrodami od partnerów wydarzenia.

W czasie transmisji będzie można wesprzeć dzieci z Akademii Przyszłości i Szlachetnej Paczki, które na co dzień ze względu na brak Internetu czy niezbędnego sprzętu nie mogą sobie pozwolić na żadną aktywność w przestrzeni wirtualnej, w tym naukę – tak jak Jacek czy wnuki pani Magdaleny. 

Milion dzieci w Polsce walczy z barierami cyfrowymi

Pani Magdalena ma 67 lat i samodzielnie wychowuje sześcioro wnucząt. Robi, co może, by zapewnić im wszystko, co najlepsze. Warunki do nauki już wcześniej były trudne, teraz – stają się niemal niemożliwe.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W całej Polsce rodzin podobnych do tej nie jest kilka czy kilkanaście. Konieczność współdzielenia przez wielu domowników jednego laptopa czy tabletu podczas pracy z domu czy zdalnej nauki to problem niemal powszechny. Analizy dowodzą, że trudność współużytkowania z rodzeństwem i rodzicami sprzętu do edukacji czy pracy zdalnej ma 25 proc. uczniów. Oznacza to, że w czasie zamkniętych szkół aż milion dzieci w Polsce walczy z barierami cyfrowymi.

70 tys. dzieci takich jak Jacek

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jacek chodzi do trzeciej klasy szkoły podstawowej. Wszyscy koledzy komputery już mają. Tylko on nie. Z powodu braku własnego sprzętu, który umożliwiłby wejście w świat rówieśników, Jacek czuje się gorszy. Bo świat dzieci i młodzieży w dużej mierze mieści się teraz w cyberprzestrzeni, do której on nie ma dostępu. Wykluczenie cyfrowe to problem, przez który Jacek nie chce chodzić do szkoły. Nie lubi jej, bo rówieśnicy go wyśmiewają. Najczęściej – robią to w sieci, więc trudno nawet odpowiedzieć.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Według badań PISA – organizacji, która monitoruje sytuację uczniów w wielu krajach świata – takich dzieci jak Jacek jest w Polsce 70 tys. 

Na pomoc – GRA PACZKA, środowisko gamingowe i partnerzy

Wykluczenie cyfrowe równa się wykluczeniu społecznemu. Dla dzieci to brak dostępu do kultury, rozrywki, wreszcie ograniczenie albo ucięcie relacji społecznych. W czasie obecnego kryzysu oznacza to także odcięcie od edukacji. 

To właśnie dla takich dzieci w projekt Szlachetnej Paczki zaangażowali się najpopularniejsi streamerzy w Polsce, którzy przez trzy dni będą transmitować swoje gry, organizując równocześnie konkursy z cennymi nagrodami od partnerów wydarzenia. Do wygrania będą: najwyższej jakości sprzęt komputerowy, gamingowe akcesoria i urządzenia peryferyjne, a także przedmioty kolekcjonerskie – limitowana (znana z targów E3) figurka postaci z gry Cyberpunk 2077 czy edycje kolekcjonerskie gry Wiedźmin 3  Dziki Gon. Łączna wartość nagród to ponad 50 tys. złotych. 

Akcję GRA PACZKA grą i zaangażowaniem swoich społeczności wesprą streamerzy i youtuberzy z Fantasyexpo, LifeTube, JaRock, Gameset, m. in. Rock, Łozo, Ewron, Doknes, Lempiank, Jcob, Archon, Wonziu, ale i wielu innych! Dodatkowe wsparcie zapewniają GAMMA PR i Agencja Galaktus.

Harmonogram wydarzenia dostępny jest pod tym adresem, a o konkursach i nagrodach, które można dostać za wzięcie w nich udziału – tutaj.