Filmowa reklama dla francuskiego producenta serków Babybel- Join The Goodness zdobyła 3 nagrody (2 złote i 1 srebrny miecz). Twórcy spotu parku rozrywki Ferrari Find That Ferrari Feeling odebrali 2 nagrody, a po 1 przypadło zespołom współodpowiedzialnym za reklamę Reserved #CiaoKendall oraz trailery gier komputerowych Hyper Scape i CrossfireX. Nagrody i punkty zdobyte w ogólnej klasyfikacji pozwoliły Platige drugi rok z rzędu otrzymać tytuł Studia Postprodukcyjnego Roku.
– Większość naszych projektów z 2020 roku powstawała w okresie, w którym trzeba było się liczyć z poważnymi ograniczeniami i niespotykanymi dotąd trudnościami. Tym bardziej cieszę się, że dzięki pracy naszego zespołu udało nam się obronić zeszłoroczne trofeum. Bardzo dziękuję wszystkim za profesjonalizm i zaangażowanie – podkreślił Karol Żbikowski, prezes Platige Image.
Zobacz również
Zespół Platige zajął całe podium kategorii Animacja. Złoty miecz powędrował do twórców reklamy Babybel.
– To jeden z najbardziej skomplikowanych tegorocznych projektów, dlatego tym większą satysfakcję przyniósł nam efekt końcowy, a teraz nagroda Klubu Twórców Reklamy. Większą część spotu tworzą cyfrowe kreacje z 250 assetami i 9 modelami głównych bohaterów stworzonymi przez nasz zespół – niemal wszystkie powstawały w czasie pracy zdalnej – powiedziała Paulina Machalica, szefowa Produkcji Działu Platige Commercial.
– Babybel jest projektem łączącym w niezwykły sposób fikcję z rzeczywistością. Dzięki klientowi Babybel, domowi produkcyjnemu Solab i agencji Havas Chicago oraz reżyserowi Hervé de Crécy mieliśmy szansę uczestniczyć w tej niezwykłej przygodzie. Każda z osób pracujących przy projekcie dodawała do tej wizji coś od siebie. Jestem dumny z całego zespołu – dodaje Cezary Albiński, head of CG w Platige Commercial.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Kolejne dwie nagrody w tej kategorii otrzymały zespoły z Działu Animation Platige Image. Srebrny miecz trafił do zespołu odpowiedzialnego za trailer gry Hyper Scape, a brązowy do autorów cinematika CrossfireX.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Walczyliśmy nie tylko z terminami i z koniecznością wyboru spośród mnogości pomysłów kreatywnych i realizacyjnych, ale przede wszystkim z ograniczeniami, jakie przyniósł 2020 rok. Trailer Hyper Space prezentuje wizję świata z 2054 roku, a powstawał w czasach i świecie, które równie trudno sobie było wyobrazić. Najważniejsza część realizacji projektu przypadła w trakcie przechodzenia Platige w tryb pracy zdalnej – tym większa jest nasza radość z efektu finalnego i nagrody. CrossifireX powstawał w równie trudnych okolicznościach, a dodatkowo wyzwaniem było uwzględnienie w jednym trailerze większości elementów, które zadecydowały o ogromnej popularności tej serii gier. Jestem dumna, że z każdym z tych zadań nasze zespoły poradziły sobie znakomicie, czego dowodem są nagrody KTR – komentuje Magdalena Machalica, szefowa Działu Animation w Platige Image.
Zespół Platige zdominował także podium w dwóch kolejnych kategoriach – Post-production Excellence oraz Visual Effects / FX. W pierwszej z tych kategorii złoty miecz KTR powędrował do twórców spotu Babybel, a srebrny – do autorów spotu Find That Ferrari Feeling. Autorzy wymienili się miejscami na podium w kategorii Efekty wizualne – tutaj zespół współtworzący reklamę Ferrari zdobył złoto, a zespół Babybel – srebro.
– Stworzenie bogatego, niemal bajkowego świata, pełnego szczegółowo opracowanych elementów, wymagało starannych i kreatywnych poszukiwań. Była to praca niezwykle wymagająca, ale przede wszystkim fascynująca i przyjemna. By efekt końcowy zasłużył na nagrody, takie jak te przyznane przez KTR, musieliśmy przestudiować wiele nurtów sztuki i designu. Od strony technologicznej, stworzyliśmy ogromne ilości geometrii pomocniczej tworząc perfekcyjny mapping wszystkich kamer. Każdy z nas włożył w ten projekt bardzo wiele, nagroda jest dowodem na to, że było warto – komentuje odpowiedzialny za VFX w spocie Join The Goodness Maciej Szewczenko.
– Ilość detalu i pracy włożonej w wykreowanie świata wizualnego Ferrari przebiła wszystko to, co robiliśmy do tej pory. To samo można powiedzieć o poziomie fotorealizmu – każdy refleks światła, struktura każdej powierzchni, kolejka Turbo Track, bolid Formuły F1 czy unikatowy model Ferrari GT250 wyglądają tak jakby były prawdziwe. Myślę, że ta nagroda jest właśnie za tę całą wizualną magię, którą widz może dostrzec w detalach – mówi Marek Gajowski, VFX supervisor przy projekcie Find That Ferrari Feeling.
Kolekcję tegorocznych nagród Klubu Twórców Reklamy dla projektów artystów i zespołów Platige Image zamyka złoto w kategorii Colorcorrection dla reklamy Reserved #CiaoKendall.
– Każdemu koloryście życzę takiego projektu. Wysmakowany, nietuzinkowy, nakręcony na taśmie filmowej, z mnóstwem tonacji i całą paletą pomysłów. Oczywiście to ogrom pracy, ale również satysfakcja i nieziemska przyjemność. Uważam, że taśma filmowa, nie ujmując technologii cyfrowej, posiada duszę. Dlatego tak wielu ludzi nadal uprawia fotografię analogową. Dodaje ponadprzeciętną aczkolwiek prostą jakość w przejściach tonalnych i kontraście – komentuje Piotr Sasim odpowiedzialny przy spocie Reserved za korekcję kolorów.
Wyróżnienia przyznane zespołom i artystom Platige Image podczas tegorocznej Gali KTR potwierdzają ogromny potencjał studia oraz kreatywne podejście do każdego projektu, możliwe dzięki niegraniczonej wyobraźni twórców i wciąż rozwijającemu się zapleczu technicznemu Platige.