8 polskich banków wyróżnionych za mobilność

Opublikowany w zeszłym tygodniu raport ‘BANK.JEST.MOBI 2016’ wyłonił najbardziej mobilne banki w Polsce. Wśród wyróżnionych znajdują się Bank Millennium, mBank, BZ WBK, Smart Bank, BIZ Bank, ING Bank Śląski, PKO BP i Bank BPH.
O autorze
2 min czytania 2016-05-24

W ubiegły czwartek został opublikowany raport ‘BANK.JEST.MOBI 2016’. Jest on wynikiem projektu badawczego, którego celem była analiza wszystkich banków, pod względem różnych kryteriów, istotnych z punktu widzenia potrzeb klientów i pretendujących te banki do miana mobilnych. Pod uwagę brane były banki, działające w Polsce, oferujące ROR dla klientów indywidualnych, które posiadają aplikację mobilną (takich banków jest 20) i/lub serwis transakcyjny w wersji zoptymalizowanej na smartfony (24 banki).

Wyróżnionych zostało 8 aplikacji mobilnych następujących banków:

  • Aplikacja Banku Millennium jako ta, która najszybciej goni za nowinkami technologicznymi; dostępna jest na wszystkich systemach operacyjnych i jako jedyna posiada wersję na zegarek Samsung Gear 2, Sony SmartWatch 2, Apple Watch i zegarki z systemem Android Wear.
  • mBank to kolejny bank, który posiada zaawansowaną funkcjonalnie aplikację mobilną i szybko implementuje nowości technologiczne (np. możliwość logowania za pomocą Touch ID czy też obsługi 3D Touch). Dodatkowym atutem jest możliwość założenia konta oraz aktywacji aplikacji całkowicie mobilnie z poziomu smartfona, bez potrzeby logowania się do systemu bankowości internetowej.
  • Bank Zachodni WBK jako bank najbardziej aspirujący do miana dostępnego dla osób niepełnosprawnych (wyróżniony za dostępność w kwestii komunikacji – posiada możliwość skontaktowania się z bankiem na różne sposoby oraz opcję kontaktu dedykowanego osobom niesłyszącym.)
  • SMART Bank i BIZ Bank jako jedyne, które korzystają z niespopularyzowanych jeszcze rozwiązań biometrycznych czyli obsługi aplikacji głosem (logowanie, sprawdzenie salda, wykonanie przelewu oraz dotarcie do historii rachunku).
  • ING Bank Śląski – bank, cieszący się największą sympatią klientów, który śmiało eksperymentuje z koncepcją aplikacji hybrydowej, gdzie do natywnej aplikacji implementuje serwis transakcyjny w RWD.
  • PKO Bank Polski z aplikacją IKO, najlepiej oddającą ideę 3P (Pięknych, Prostych i Praktycznych rozwiązań mobilnych). Wyjątkowo prosta i użyteczna, z możliwością personalizacji pod kątem preferencji jej użytkowników.
  • Aplikacja Banku BPH jako najlepiej egzekwująca rekomendacje do projektowania na telefony z systemem Android, zgodnie z wytycznymi Material Design.

Aplikacje wyżej wymienionych banków posiadają rozwiązania, które mogą być wzorem do naśladowania dla konkurentów, nie tylko polskich, ale przede wszystkim zagranicznych.

W prace nad raportem zaangażowane były dwie firmy: zespół agencji Mobee Dick, specjalizującej się w projektowaniu rozwiązań mobilnych oraz zespół firmy badawczej TNS Polska. Raport ten stanowi bardzo obszerne opracowanie, które jest bardzo dobrym przewodnikiem dla projektantów i deweloperów rozwiązań mobilnych, z myślą o potrzebach i doświadczeniach ich użytkowników. Na 286 stronach raportu znaleźć można:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • wyniki przeglądu wszystkich aplikacji i stron mobilnych polskich banków,
  • zestaw 130 dobrych i złych praktyk na prawdziwych przykładach z rozwiązań bankowych,
  • tabelę porównawczą funkcji wszystkich dostępnych na rynku aplikacji mobilnych,
  • wyniki badania ilościowego na grupie 800 aktywnych klientów bankowości mobilnej,
  • insighty z badań jakościowych na grupie 17 aktywnych klientów bankowości mobilnej,
  • konkretne porady (w tym pomocne UX checklisty), jak projektować rozwiązania mobilne z myślą o 
  • potrzebach i doświadczeniach ich użytkownikówmakiety high fidelity dla 4 najpopularniejszych procesów (logowanie, kontrola stanu konta, historia transakcji, zlecenie przelewu), stanowiące podpowiedź, jak powinna wyglądać optymalna architektura informacji w takich scenariuszach użycia
  • klikalny prototyp, dostępny online (przygotowany na podstawie w/w makiet).

Raport jest dostępny na stronie. Jego próbkę można zobaczyć poniżej:

Słuchaj podcastu NowyMarketing