Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Dowiedz się, czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

85% ludzi oczekuje, że treści tworzone przez AI będą specjalnie oznaczane

Badanie przeprowadzone przez agencję On Board Think Kong wykazało, że aż 85% dorosłych Polaków oczekuje, że treści tworzone przez sztuczną inteligencję będą wyraźnie oznaczone jako materiały, których nie stworzył człowiek.
O autorze
1 min czytania 2023-05-18

– Narzędzia takie jak ChatGPT czy MidJourney są coraz częściej stosowane w marketingu. Ich zastosowanie rodzi zupełnie nowe wyzwania i ważne pytania – komentuje wyniki Norbert Kilen, strategy director On Board Think Kong.

– Konsumenci czują, że generowanie treści przez AI niekoniecznie musi oznaczać jakość. Myslę, że chcieliby mieć możliwość świadomego wyboru, które odpowiednie oznaczenie treści mogłoby ułatwiać – dodaje.

Według wyników sondażu przeprowadzonego na zlecenie agencji OBTK w maju b.r., 85% respondentów oczekuje, że treści stworzone przez AI będą wyraźnie oznaczone, aby mogli świadomie podejmować decyzje opierając się na wiedzy, czy dana treść została stworzona przez człowieka czy przez maszynę. Tylko 1% badanych stwierdziło, że zdecydowanie nie uważa, że oznaczenie takie jest potrzebne.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Z uzyskanych danych wynika też, że właściwie w każdej grupie wiekowej potrzeba transparentnej informacji, kto jest autorem danego materiału jest na podobnym poziomie. Nieznacznie bardziej zainteresowani oznaczeniami, są osoby z większych miast.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Na razie wiele firm przedstawia użycie AI w tworzeniu treści czy reklam dla konsumentów jako świadectwo innowacyjności – zauważa Norbert Kilen.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Być może jednak za jakiś czas firmy wcale nie będą tego eksponować, bo modele językowe przestaną być już intrygującą nowością, a staną się zwykłym narzędziem tańszej produkcji treści – dodaje.

Wyniki badań przeprowadzonych przez OBTK mogą stanowić ważny sygnał dla wszystkich organizacji i przedsiębiorstw, które stosują AI w swoich kanałach komunikacji. Wymagają one od firm dostarczenia użytkownikom przejrzystych informacji na temat tego, co zostało stworzone przez człowieka, a co przez AI, aby zwiększyć ich zaufanie i świadomość w procesie korzystania z nowych technologii.

*Badanie, na zlecenie On Board Think Kong. SW Research, realizacja 11.05.2023r. na próbie N=800 dorosłych Polaków.

PS Nowe narzędzia od Google’a będą umożliwiały rozpoznawanie obrazów generowanych przez AI

Nowe funkcje wyszukiwania mają pomóc w walce z dezinformacją. Dzięki nim możliwe będzie rozpoznanie i oznaczenie obrazów stworzonych przez sztuczną inteligencję. Narzędzia pojawią się jeszcze w tym roku.