86% lekarzy potwierdza skuteczność systemów CLM – raport Active Pharma

Systemy Closed Loop Marketing (CLM) są coraz powszechniej stosowane w branży farmaceutycznej. Active Pharma postanowiła sprawdzić, jak rozwiązania oparte o to narzędzie są postrzegane przez trzy najważniejsze grupy odbiorców – menedżerów, przedstawicieli medycznych oraz lekarzy.
O autorze
1 min czytania 2012-07-09

93% przedstawicieli stwierdziło, że forma prezentacji, jaką wymusza stosowanie rozwiązań CLM, wymaga znacznie lepszego przygotowania do wizyty niż forma klasyczna – ulotka. Dzięki temu jakość wizyty znacząco wzrasta, a przedstawiciel jest traktowany przez lekarza jako partner. Aż 86% ankietowanych lekarzy potwierdziło, iż ta forma wizyty pozwala znacznie lepiej zapamiętać przekazywane przez przedstawiciela informacje.

Badanie dowiodło również, iż większość menedżerów zauważa znaczne oszczędności związane z przejściem z klasycznych działań opartych na dystrybucji ulotek na działania interaktywne, wykorzystujące spersonalizowane prezentacje na urządzeniach przenośnych.

Pośrednią korzyścią wdrażania systemu CLM okazała się niezwykle silna integracja Przedstawicieli Medycznych z menedżerami odpowiedzialnymi za projekt. Dzięki zaangażowaniu obu grup w proces przygotowania odpowiedniej prezentacji, Przedstawiciele chętniej wykorzystywali w swojej pracy otrzymane narzędzie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Badanie przeprowadzono na grupie 513 lekarzy oraz niespełna 100 osobowej grupie przedstawicieli medycznych i menedżerów. Na podstawie zebranych danych powstał raport, który potwierdził przypuszczenia Active Pharma na temat wartości, jakie wnosi do pracy przedstawicieli medycznych system CLM.  

Słuchaj podcastu NowyMarketing