Głównym przewodniczącym tegorocznego jury konkursu Effie Awards jest Sebastian Mikosz, Prezes Zarządu PLL LOT. Pokieruje on obradami jury podzielonego na sześć grup, którym przewodniczyć będą: Iwona Doktorowicz, Wiceprezes ds. Marketingu w Kompanii Piwowarskiej; Piotr Bubak, CMO Grupa Onet; Marcin Gaworski, Dyrektor Zarządzający i Partner w 180Heartbeats + JUNG V. MATT; Barbara Pasterczyk, Dyrektor Departamentu Komunikacji Marketingowej ING Bank Śląski; Agnieszka Kosik, CEO MediaCom Warszawa oraz Alina Prawdzik, niezależny ekspert i doradca e-commerce dla polskich i zagranicznych firm.
Jury składa się z praktyków, ekspertów i autorytetów w szeroko rozumianej branży komunikacji marketingowej. Są wśród nich przedstawiciele reklamodawców, agencji komunikacyjnych, mediów i instytutów badawczych oraz niezależni branżowi eksperci. Pełna lista członków jury Effie 2015 znajduje się na stronie.
Zobacz również
Effie to najważniejszy globalny konkurs oceniający efektywność działań marketingowych i ich wpływ na wyniki biznesowe firm. Jurorzy oceniają prace w 4 obszarach: wyzwanie strategiczne i przyjęte cele, idea komunikacyjna, rozwinięcie idei w działania reklamowe oraz efekty komunikacji. „Nagroda Effie to najwyższa skuteczność (wyniki) w najlepszej formie (kreacja) skonfrontowana z najlepszymi w branży.” – mówi Barbara Pasterczyk, Dyrektor Departamentu Komunikacji Marketingowej ING Bank Śląski.
Ocena i przyznanie nagród dla najlepszych prac przez eksperckie grono jurorów sprawia, że nagroda Effie to jedno z najważniejszych wyróżnień, jakim może być nagrodzona kampania oraz jej twórcy, zarówno po stronie agencji, jak i marketingów firm.
„Najważniejszą rolą marketingu jest budowa pozycji i rozwój przedsiębiorstwa. Dlatego wskaźniki dotyczące efektywności biznesowej działań marketingowych są dla nas marketerów najważniejsze. Effie to jedyny konkurs, który patrzy na aktywności marketingowe i reklamowe z tej perspektywy, odzwierciedlając sedno działań każdej firmy.” – komentuje Piotr Bubak, CMO Grupa Onet.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Autorem kampanii wspierającej Effie Awards jest VML Poland, która stworzyła koncepcję kreatywną „I EFFIE YOU!” Agencja odpowiada również za realizację działań reklamowych towarzyszących Effie. Działania w ramach idei „I EFFIE YOU” mają przybliżyć konkurs uczestnikom, szczególnie tym, którzy po raz pierwszy biorą pod uwagę walkę o statuetkę Effie. Koncepcja oparta jest na językowej zabawie słownej nawiązującej do fraz I challenge you, I nominate you, I congratulate you. Kampania rzuca zatem wyzwanie zgłaszającym i daje możliwość porównania wyników ich działań z kampaniami zgłaszanymi, nominowanymi i nagradzanymi w poprzednich edycjach konkursu. Dane te nigdy wcześniej nie były publikowane (zobacz infografikę i pobierz plik PDF).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nagrody Effie Awards zostaną wręczone 12 października podczas uroczystej gali w Teatrze Wielkim w Warszawie.
Wsparcie dla konkursu zapewniają partnerzy oraz media. Audytorem konkursu jest Firma Prawnicza LSW, a Patronem Głównym PKPP Lewiatan. Sponsorami Strategicznymi tegorocznej edycji konkursu Effie zostali: Radio Zet, TVN, Onet. Sponsorami Wspierającymi są: AMS, Facebook, Multikino Media. Z kolei Premium TV, Internet Media Services zostali Partnerami Merytorycznymi. Partnerem konkursu jest Nespresso. Patronami Medialnymi 16. Edycji konkursu Effie są: ThinkThank, Radio Zet Chilli, NowyMarketing.pl i Biznes.pl.
Zgłoszenia można dokonać poprzez platformę konkursową.
Więcej informacji o konkursie, regulamin i lista tegorocznych kategorii dostępne są na stronie.