Co więcej, 70% badanych deklaruje, że ufa polskim markom bardziej niż zagranicznym. Dla konsumentów „polska marka” to nie tylko slogan – aż 74% respondentów utożsamia go z produkcją w Polsce, a 51% z polskim kapitałem.
Jak pokazuje raport „Made in Poland”, zaufanie Polaków do rodzimych producentów opiera się przede wszystkim na jakości (55%), uczciwości (57%) i pozytywnych doświadczeniach użytkowników (49%).
Zobacz również

81% badanych uważa, że za pojęciem „polska marka” stoją realne wartości: wspieranie lokalnej gospodarki (63%), patriotyzm gospodarczy (55%) i tradycja (52%). Tylko co piąty badany widzi w tym slogany – i to głównie wtedy, gdy deklaracje marek nie mają pokrycia w faktach.

Jak zatrzymać pseudowiedzę? [OPINIE]
Autorzy publikacji podkreślają, że sprzęt AGD „Made in Poland” jest oceniane lepiej niż produkty „Made in EU”. Konsumenci postrzegają je jako solidne, wiarygodne i uczciwie wycenione. Doceniają trwałość, bezpieczeństwo i energooszczędność – parametry, które dziś definiują nowoczesny, odpowiedzialny wybór.
Słuchaj podcastu NowyMarketing

Amica Group podkreśla, że wyniki raportu potwierdzają rosnące znaczenie lokalnych marek w wyborach konsumenckich – to zaufanie budowane jest na transparentności, solidności i realnej obecności produkcyjnej w Polsce.
O badaniu
Badanie „Made in Poland” przeprowadzono w październiku 2025 r. metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 1 025 osób w wieku 16+ przez SW Research.