Polska poznała utwór „Nie stało się nic” w 1997 r. za sprawą Roberta Gawlińskiego. To właśnie jeden z najpopularniejszych artystów rockowych tamtych lat stworzył hit, który śpiewał niemal każdy. Teraz poznajemy ten tytuł w zupełnie nowej odsłonie. Duet Matyldy Damięckiej i Radka Łukasiewicza przygotował własną interpretację utworu, która swoje korzenie znajduje w mrocznym electro-popie.
Nowa wersja piosenki powstała na potrzeby premiery drugiego sezonu serialu audio „Mierzeja” Braci Miłoszewskich. Aby w oryginalny sposób przywołać wakacyjny, ale także mroczny charakter thrillera, Empik Go postanowił zaangażować Damięcką i Łukasiewicza – nowy duet, który na początku roku mocno wszedł na polską scenę muzyczną.
Zobacz również
Singiel jest dostępny we wszystkich serwisach streamingowych.
– Interesował nas utwór z wyraźnym tekstem i historią, którym moglibyśmy się pobawić muzycznie, zmienić go. Jest to piosenka, która była hitem, gdy byliśmy nastolatkami. Sentymenty na nas mocno działają – mówi Radek Łukasiewicz, autor aranżacji i producent. – Chcieliśmy uwspółcześnić ten utwór brzmieniowo i opowiedzieć tę historię tak, jakby była napisana dziś. Chcieliśmy zrobić z tego utwór jak najbardziej nasz. Poza tym w naszym oryginalnym materiale nie ma utworów tanecznych, a tu mogliśmy sobie bezkarnie poflirtować z taką bujającą estetyką – dodaje.
Piosence towarzyszy także teledysk, za który odpowiada Matylda Damięcka. Rozmyte iluzje, niematerialne wcielenia oraz wyjątkowy zabieg odwrócenia przebiegu zdarzeń stały się jego osią.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
– Teledysk, jest wypadkową kilku artystycznych potrzeb: eksperymentów z brokatem, światłem, ruchem i dekonstrukcji współczesnej interpretacji mitycznej postaci anioła – mówi Matylda. – To złożyło się na idealny pretekst do stworzenia dyskotekowej reinterpretacji egipskiej Ka – dodaje.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Od 24 sierpnia utwór „Nie stało się nic” (Mierzeja 2 | Empik Go) w nowej odsłonie jest obecny na antenach stacji radiowych oraz platformach streamingowych.