Kampania JEDNYM GŁOSEM, którą dla Stowarzyszenia Otwarte Klatki realizuje agencja kreatywna Labcon, dzięki współpracy z ADSHARES została przeniesiona do wirtualnej rzeczywistości – Decentralandu. Gracze mogą odwiedzić wirtualną fermę i awatary zwierząt hodowlanych, by złożyć podpis pod petycją kierowaną do Ministra Rolnictwa, prowadzoną przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki i Compassion in World Farming Polska. Kolejnym krokiem będzie poszerzenie działań o inne platformy metaversowe, przeprowadzenie kampanii programatycznej w metaversie oraz wyprodukowanie NFT.
Agencja Labcon wraz z ADSHARES stworzyła w Decentralandzie, zdecentralizowanej platformie metaversowej, wirtualną fermę zamieszkiwaną przez awatary zwierząt reprezentujące 42 miliony zwierząt spędzających życie w klatkach. Działania realizowane na jednej z wiodących platform wirtualnej rzeczywistości mają na celu dotrzeć z do nowej, globalnej społeczności – użytkowników Web3.
Zobacz również
– Skuteczne przeniesienie naszej kampanii do wirtualnej rzeczywistości umożliwiło tysiącom użytkowników dołączenie do naszej misji w angażujący i realistyczny sposób. Spotkanie zwierząt, w których imieniu apelujemy w naszej kampanii, w wirtualnym świecie oraz możliwość porozmawiania z nimi, to wyjątkowe doświadczenie, które w dobitny sposób obrazuje okrucieństwo chowu klatkowego – mówi Weronika Pochylska, specjalistka w zakresie outreach marketingu Stowarzyszenia Otwarte Klatki.
Użytkownicy Decentralandu mogą odwiedzić wirtualną fermę przemysłową z zamkniętymi w klatkach zwierzętami. Każde z nich (kura, świnia, krowa i królik) opowiada swoją historię i prosi o podpisanie petycji. Po złożeniu podpisu, pojawia się nowa funkcja – interaktywne otwarcie klatek.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Ponadto, na wirtualnym ekranie wyświetlany jest spot promujący kampanię JEDNYM GŁOSEM, w którym wzięły udział znane osoby: Anna Dereszowska, Tomasz Raczek, Agnieszka Woźniak-Starak, Lara Gessler, Zuza Kołodziejczyk, Bartosz Bielenia oraz Rafał Maślak.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Wirtualna rzeczywistość przyciąga miliony ludzi na świecie nie tylko możliwością rozrywki. Metaverse staje się coraz bardziej interaktywny i coraz lepiej powiązany ze światem realnym. To zupełnie nowa przestrzeń, w której dobrze znane nam wartości nabierają nowego wymiaru. Wierzymy w to, że wprowadzając kampanię realizowaną dla Stowarzyszenia Otwarte Klatki do globalnego ekosystemu Web 3.0, zrobiliśmy krok w kierunku przyszłości dobroczynności, w której wspieranie różnych idei może dziać się w świecie realnym i wirtualnym jednocześnie – komentuje Marta Łysiak, dyrektorka zarządzająca agencji Labcon.
Wirtualna przestrzeń Stowarzyszenia Otwarte Klatki w Decentralandzie znajduje się na współrzędnych 67, -2. Prowadzi do niej także bezpośredni link.
Celem kampanii JEDNYM GŁOSEM jest pozyskanie jak największej liczby podpisów pod petycją kierowaną do Ministra Rolnictwa z wezwaniem do zaprzestania hodowli zwierząt w systemie klatkowym. Działania komunikacyjne realizowane są od kwietnia bieżącego roku przez agencję kreatywną Labcon, która stworzyła koncept kreatywny kampanii. W pierwszej i drugiej odsłonie głos został oddany zwierzętom hodowlanym, a przemówili nim celebryci i influencerzy. W trzecim flighcie działania przeniosły się do świata wirtualnego, w którym głównymi bohaterami są same zwierzęta.
Kolejne działania, które będą realizowane przez agencję Labcon dla Stowarzyszenia Otwarte Klatki, to kampania “programatyczna” 3.0 w metaversie, za którą będzie odpowiadał ADSHARES, wyprodukowanie NFT, z którego dochód zostanie przekazany na rzecz Stowarzyszenia oraz poszerzenie aktywacji o inne przestrzenie metaversowe.
Link do petycji skierowanej do Ministra Rolnictwa można podpisać tutaj.
Projekt JEDNYM GŁOSEM jest lokalną realizacją Europejskiej Inicjatywy „Koniec Epoki Klatkowej” ogłoszonej przez organizację Compassion In World Farming Polska.
PS Taksówki dla posiadaczy małych zwierząt. FREENOW wprowadza opcję Pets
Z najnowszego Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia wynika, że więcej Polaków posiada psa lub kota, niż własne dzieci. Ponad połowa Polaków ma w domu własnego pupila i z roku na rok odsetek ten się zwiększa, dlatego FREENOW zdecydował się na wprowadzenie usługi zamówienia taksówki przyjaznej małym zwierzętom domowym.
PS2 „Singielka z Twojej okolicy chce z Tobą wyjść na spacer”. Nietypowa kampania dla Schroniska na Paluchu
„Singielka z Twojej okolicy chce z Tobą wyjść na spacer” to hasło kampanii, w której Schronisko na Paluchu zachęca do długoterminowego zaangażowania się w wolontariat polegający na wyprowadzaniu psów.