Przykładem tego jest inicjatywa zrealizowana przez markę Dooti Donuts, której aktywacja oparta na technologiach cyfrowych odnotowała 100 000 wizyt na stronie marki w pierwszym dniu konkursu, a cała kampania wygenerowała ponad 56 tys. zgłoszeń przez cały czas trwania akcji. Jak marka osiągnęła takie wyniki?
Zastosowanie nowych technologii w aktywacji marki
Marka Dooti Donuts, w ramach swojej strategii, wprowadziła nowe podejście do prezentacji swoich produktów. Za pośrednictwem strony internetowej, konsumenci mieli możliwość stworzenia cyfrowych wersji donutów.
Zobacz również
-
Piotr Szeleszczuk (Decathlon): Chcemy, żeby Work-Sport Balance było zapamiętane i zostało z nami na dłużej
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Realizacja projektu
Projekt polegał na zbudowaniu interaktywnego narzędzia, które pozwoliłoby użytkownikom na tworzenie własnych donutów. W ramach tego procesu, powstały cztery persony donutów, reprezentujące różne segmenty konsumentów. Różnorodność została tu zapewniona przez skrypty odpowiedzialne za reakcje donutów w zależności od sytuacji.
Promocja nowego produktu i konkurs
Cały projekt był częścią promocji nowego donuta stworzonego we współpracy z grupą GENZIE. Grupa ta była również zaangażowana w konkurs zorganizowany na stronie internetowej, w którym użytkownicy tworzyli swoje wersje donutów, które następnie uczestnicy akcji mogli opublikować na Facebooku marki, pod dedykowanym postem.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Promocja konkursu odbywała się na różnych platformach mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Youtube, Twitch, Instagram czy TikTok. Wynikiem tego było znaczne zainteresowanie, co potwierdzają statystyki – konkursowe wideo GENZIE zgromadziło prawie 30 000 reakcji i 6,9 mln wyświetleń.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Efekty aktywacji
Ostatecznie, strona konkursu odnotowała ponad 100 000 wejść w pierwszym dniu aktywacji. Donut stworzony przez GENZIE cieszył się dużym zainteresowaniem, a użytkownicy wygenerowali ponad 130 000 donutów za pomocą narzędzia. Post konkursowy na Facebooku Dooti Donuts zgromadził ponad 5 300 reakcji i 56 000 zgłoszeń.
Również ważnym elementem była możliwość odwzorowania 8 zwycięskich donutów przez Dooti Donuts, których następnie, członkowie grupy GENZIE, mogli spróbować podczas jednego ze swoich odcinków na YouTube.
Zastosowanie technologii w praktyce
Oprócz sfery cyfrowej, narzędzie było również wykorzystywane podczas pięciu dużych wydarzeń w największych miastach Polski. Uczestnicy mieli możliwość tworzenia swoich wersji donutów i zgłaszania ich do konkursu na Facebooku.
Kooperacja
Projekt został zrealizowany przy współpracy marki Dooti Donuts i agencji czuwających nad innymi aspektami akcji. Agencja GetHero odpowiedzialna była za materiały influencerskie, Grupa Adheads za organizację konkursu na Facebooku i mediach społecznościowych marki, Trzask Studio odpowiadało zaś za stworzenie Kreatora Donutów.
Dzięki tej współpracy, marka Dooti Donuts zrealizowała projekt wykorzystujący siłę mediów społecznościowych, technologię i kreatywność i uzyskała tak spektakularny wynik!
PS Marka Dooti Donuts prezentuje nowego Donuta Genzie
Z okazji Światowego Dnia Donuta marka Dooti Donuts przygotowała we współpracy z grupą GenZie zupełnie nowego, owocowego donuta GenZie. W tym tygodniu produkt zadebiutuje w sklepach sieci Biedronka.