fot. Patrick T. Fallon / AFP
Koszt budowy hali koncertowej wyniósł ponad dwa miliardy dolarów. Budynek pokryty jest w całości ekranami ledowymi. Konstrukcja ma 111 metrów wysokości oraz 157 metrów szerokości. Jej wielkość sprawia, że to największy ekran LED na świecie.
Zobacz również
Wyposażenie hali jest równie nowoczesne jak jej wygląd zewnętrzny. W środku znajduje się miejsce dla 18 tys. gości. Powierzchnia wewnątrz ma rozmiar porównywalny do obszaru trzech boisk piłkarskich. Sala jest wyposażona w haptyczne fotele, maszyny dające efekt wiatru, zmian temperatury czy zapachu oraz w 170 tys. głośników ultrakierunkowych, by dźwięk idealnie rozchodził się po całej przestrzeni.
fot. Sphere Entertainment
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Obiekt ma być wykorzystywany w celach rozrywkowo-koncertowych. Pierwszy koncert zaplanowano na 29 września. Na MSG Sphere zagra wówczas zespół U2, który tym samym rozpocznie serię 25 koncertów z okazji otwarcia. Mieszkańcy Las Vegas mogli jednak zobaczyć pierwsze iluminacje na kulistym budynku już 4 lipca przy okazji Święta Niepodległości w USA. The Sphere ma zostać wykorzystany także w listopadzie podczas Grand Prix Formuły 1.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
fot. Bizuayehu Tesfaye/Las Vegas Review-Journal/AP
Na obiekcie zaprezentowano już m.in. reklamę Letniej Ligi NBA, która rozpoczęła się 7 lipca br. i potrwa do 17 lipca br. W naturalny sposób wykorzystano kształt budynku i stał się on piłką do koszykówki.
Wykorzystanie Sphere w DOOH na szeroką skalę to tylko kwestia czasu, a próby, które do tej pory miały miejsce pokazują, że taka forma reklamy może przynieść bardzo dobry efekt.
fot. Patrick T. Fallon / AFP
fot. Patrick T. Fallon / AFP
Trzeba przyznać, że The Sphere robi wrażenie. Niektórzy uznali, że to „najfajniejszy budynek w USA”, jednak są także tacy, którzy wspominają jedynie o tym, jak bardzo świecąca kula rozprasza kierowców na drogach Las Vegas.
Budynek został zaprojektowany przez firmę Populous, która wcześniej tworzyła takie obiekty jak stadiony na Igrzyska Olimpijskie czy Mistrzostwa Świata FIFA.
PS DOOH w świetle innowacji i synergii mediów, czyli trendy na rynku reklamy zewnętrznej
Wielu marketerów zadaje sobie pytanie, czy DOOH nadal jest efektywny i czy można w nim wciąż tworzyć ciekawe i angażujące kampanie. Mimo, że outdoor miał swoje trudności i doświadczył spadków w czasie pandemii, powrócił do pozycji sprzed lat, a przyszłość otwiera przed branżą nowe możliwości. Jakie trendy możemy zauważyć obecnie w kmpaniach DOOH?
PS 2 Radosław Gołąb (AMS): Digital w outdoorze należy traktować jako nowe medium
O przyszłości DOOH rozmawiamy z Radosławem Gołąbem, dyrektorem ds. rozwoju oferty digital w AMS.