W tym roku odbędzie się 57. edycja Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Karlowych Warach – jednego z najstarszych tego typu imprez na świecie. Za każdym razem wydarzenie jest promowane za pomocą humorystycznych spotów z udziałem gwiazd światowego kina. W reklamach wystąpili do tej pory m.in. John Malkovich, Jude Law, Mel Gibson czy Helen Mirren. Tym razem w kampanii pojawił się Johny Depp – aktor i muzyk, który po głośnej sprawie sądowej z udziałem Amber Heard, nieco wycofał się z mediów.
Pretekstem do zaproszenia aktora stał się jego… brak wyróżniania na tym festiwalu. Aktor był specjalnym gościem w Karlowym Warze dwa lata temu, ale nigdy nie otrzymał nagrody na festiwalu. To też stało się tematem klipu opublikowanego w social mediach i zapowiadającego wydarzenie.
Zobacz również
Klip został wyreżyserowany przez Ivana Zachariáša – czeskiego autora, który stoi za takimi tytułami jak „Pustkowie” i „Nieświadomi” . Reklama z udziałem Deppa zaczyna się od sceny, w której gwiazdor wchodzi do hotelu – mężczyzna właśnie koncertuje w Europie ze swoją grupą Hollywood Vampires i przyjeżdża na wywiad do Czech.
Depp od pierwszych minut prezentuje się jak gwiazda rocka – ma ze sobą futerał na gitarę, który… utrudnia mu wejście do budynku. Już ta żartobliwa scena ma rozładować napięcie i wskazuje na to, że klip należy odbierać z przymróżeniem oka.
Następnie widzimy, jak Depp siada na kanapie i zaczyna rozmawiać z dziennikarką. Z jej ust pada kłopotliwe pytanie: jak to się stało, że choć był honorowym uczestnikiem festiwalu w Karlowych Warach, to nie ma stamtąd żadnej nagrody. Aktor uśmiecha się i przekornie odpowiada „Nie dostałem?”. Wtedy też sięga do futerału i wyciąga z niego statuetkę Kryształowego Globusa. O dziwo na nagrodzie znalazło się nazwisko bohatera, ale zostało ono… zapisane na taśmie i po prostu przyklejone na przedmiot. W ten sposób Depp sam sobie przyznał nagrodę i już nie musi się wstydzić, że nie został nigdy wyróżniony w Karlowych Warach.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Ciekawostką jest na pewno fakt, że zdjęcia do reklamówki nakręcono w Hotelu Gellert w Budapeszcie. Reżyser wyjawił też, że choć napisano dla Johnny’ego Deppa scenariusz, to aktor bardzo nalegał, by pozwolono mu na improwizację podczas trwających dwie i pół godziny nagrań. Już sam jego udział w reklamie z pewnością przyciągnie uwagę fanów i mediów, co tylko zwiększy rozpoznawalność festiwalu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Rośnie sprzedaż perfum Dior Sauvage promowanych przez Johnny’ego Deppa
Od rozpoczęcia procesu o zniesławienie Johnny’ego Deppa popyt na perfumy reklamowane przez aktora wzrósł o 50%. Fani zachęcają w mediach społecznościowych do kupna produktu, który określają jako „zapach zwycięstwa”.