Oprócz nagrody w kategorii „Best Use of Ambient Media: Small Scale”, kampania była również dwukrotnie nominowana do głównych nagród w kategoriach „Best Low Budget Campaign” (Direct) oraz „Charities & Public health” (Media).
„Bardzo Dobre Maniery to próba wprowadzenia nowego modelu finansowania działań podejmowanych przez PCK, stąd cieszy dostrzeżenie tego pomysłu na międzynarodowym festiwalu. Wciąż pracujemy nad rozwojem tej kampanii i wierzymy, że nasze rozwiązanie przyjmie się również poza granicami Polski. Podjęliśmy już wspólnie z Polskim Czerwonym Krzyżem pierwsze kroki mające na celu przeniesienie Bardzo Dobrych Manier do innych krajów” – mówi Marcin Talarek, Head of Innovation w agencji Cheil Polska.
Zobacz również
Bardzo Dobre Maniery uruchomione przez Cheil i Polski Czerwony Krzyż we wrześniu tego roku wprowadziły nowy model finansowania działań PCK na rzecz niedożywionych dzieci, ograniczając konieczność organizacji jednorazowych zbiórek. Inicjatywa została oparta na zasadach restauracyjnego savoir-vivre’u – po posiłku zjedzonym w restauracji uczestniczącej w projekcie wystarczy ułożyć sztućce na krzyż na talerzu, aby obsługa doliczyła 5 zł do rachunku klienta – tyle bowiem kosztuje ciepły obiad dla niedożywionego dziecka.
—
Podczas tegorocznej edycji konkursu Eurobest, oprócz Cheil Polska, nagrody zdobyły jeszcze:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
- srebro 180heartbeats + JUNG v. MATT za Rak’n’Roll Records
- brąz DDB Warszawa za Chalkboard Menu
Słuchaj podcastu NowyMarketing