Lifetube to największa w Europie Środkowo-Wschodniej firma świadcząca usługi z zakresu ekonomii twórców, content i influencer marketingu. Twórcy zrzeszeni w jej sieci odpowiadają za ponad 10% oglądalności YouTube’a w Polsce. Z Lifetubem regularnie współpracuje ponad 1500 twórców, z czego ponad 120 jest związanych z firmą umową na wyłączność. W zeszłym roku Lifetube przeprowadził przeszło 2300 projektów influencerskich dla ponad 600 klientów z różnych branż. Firma od lat skupiona była na contencie i twórcach – w ramach grupy działa sieć wielokanałowa YouTube i agencja Influencer Marketingu. Dziś portfolio ich usług znacznie się powiększa, ale w centrum uwagi pozostają twórcy internetowi.
– Wiele agencji oferujących usługi influencer marketingowe traktuje twórców jako medium. Kupują od nich niejako powierzchnię reklamową i zasięgi, które następnie sprzedają klientom. Lifetube natomiast stara się skupiać przede wszystkim na twórcach i ich potrzebach. To oni są w centrum naszej działalności. Od 10 lat współtworzymy branżę ekonomii twórców w Polsce, pomagamy im się rozwijać, budować swoją markę i skutecznie kapitalizować swój talent. Od początku roku sukcesywnie wprowadzaliśmy nowe usługi zarówno dla talentów, jak i dla marek i już teraz nasza oferta jest unikalna na rynku. Jednak dla nas to jest dopiero początek wielkich zmian. Najlepsze dopiero przed nami – mówi Martyna Adamus, Influencer Management Director i członkini zarządu Lifetube.
Zobacz również
Prace nad nową ofertą obejmowały przede wszystkim przebudowę wewnętrznej struktury firmy. Lifetube zatrudnił najlepszych w kraju ekspertów od różnych dziedzin ekonomii twórców i stworzył nowe komórki odpowiedzialne za realizację wyspecjalizowanych usług. Nowa oferta Lifetube’a dla twórców obejmuje nie tylko obsługę menedżerską, pozyskiwanie współprac z markami oraz obsługę techniczną w ramach sieci MCN, ale także optymalizację kanałów w mediach społecznościowych w celu maksymalizacji przychodów z reklam, zaawansowaną analitykę opartą na danych, dystrybucję treści na wielu platformach, współtworzenie merchandisingu i budowanie zaplecza eCommerce, a także wiele innych usług skoncentrowanych na wspieraniu twórców. Z wymienionych produktów już od dziś mogą skorzystać nie tylko influencerzy zrzeszeni w sieci, ale również ci, którzy dopiero planują nawiązać współpracę z Lifetubem.
Efektem zmian jest również nowa oferta dla marek. Dzięki szerokiej bazie twórców działających na wszystkich popularnych platformach społecznościowych, dostępowi do pokaźnego zbioru danych i wieloletniemu doświadczeniu firma jest w stanie oferować produkty łączące świadczenia twórców o jakościowych, organicznych zasięgach z precyzyjnie zaplanowanym wsparciem płatnym. Lifetubem zajmie się również produkcją jakościowych, autentycznych treści wideo, wsparciem mediowym w największych platformach SoMe i prowadzeniem kanałów wideo dla marek w mediach społecznościowych, takich jak YouTubie czy TikTok, budując w ten sposób ich własne społeczności. Do stałych klientów agencji należą m.in. Biedronka czy Hebe.
– Od początku swojej działalności jesteśmy blisko związani z platformą YouTube. Jesteśmy też jedną z największych sieci wielokanałowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Jednak dziś twórcy rzadko ograniczają się do jednej platformy, a my wspieramy ich wszędzie tam, gdzie publikują swoje treści. Baza talentów, z którymi współpracujemy na wyłączność, pozwala nam tworzyć szyte na miarę, wielokanałowe kampanie dla klientów z różnych branż. Natomiast własny dział strategii, kreacji i produkcji umożliwia nam planowanie obecności marek w mediach społecznościowych nie tylko w formie współprac z influencerami, ale także z własnym contentem – wyjaśnia Małgorzata Jakimowicz, Head of Creative Lab w Lifetube.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Firma zmieniła również całą identyfikację wizualną oraz uprościła portfolio swoich marek. Znikają marki LTTM i TalentMedia. – na rynku pozostają tylko główny brand Lifetube oraz wspomagający Gameset (agencja gaming marketingu).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Jestem podekscytowany zmianami, które u nas zachodzą, a nasz nowy branding jest doskonałą ilustracją świeżości, którą wprowadzamy na rynek. Jako nasz znak rozpoznawczy wybraliśmy gwiazdę, która do nas macha – jest jednocześnie sygnetem i emotką. Symbolizuje ona gwiazdy internetu, a dokładniej talenty, które wspieramy i które dzięki nam mogą tworzyć jeszcze więcej i lepiej. Kod wizualny i kolorystyczny naszej nowej identyfikacji czerpie garściami z komunikacji internetowej, która jest naturalnym środowiskiem dla nas i naszych talentów. Neonowe kolory, gradienty i emotki są bardzo aktualne i podkreślają naszą ambicję, którą jest wyznaczanie trendów na rynku ekonomii twórców. Doskonale udało się to uchwycić specjalistom z Mamastudio – jednej z najlepszych w kraju agencji brandingowych, z którą mieliśmy przyjemność pracować przy tym przedsięwzięciu – tłumaczy Michał Dębski, Head of Communications and International Growth w Lifetube.
Efekty zmian już teraz można zaobserwować m.in. w mediach społecznościowych Lifetube’a oraz na nowej stronie internetowej lifetube.pl. Przedstawiciele Lifetube’a zapowiadają, że w ramach celebracji 10. urodzin firmy planują jeszcze kilka niespodzianek na najbliższe miesiące. Będą o nich na bieżąco informować.
Strategia: Mamastudio
Art Direction: Mamastudio, Łukasz Filak (DOH.HOW)
Photo/Video/Motion Design: Łukasz Filak (DOH.HOW)
Copywriting: Natalia Dudek, Łukasz Filak (DOH.HOW)
Design, UI Design: Mamastudio
Web Development: The Eternals