Współczesny internet oferuje właściwie nieograniczone możliwości dotarcia do potencjalnego klienta. Taka sytuacja sprawia, że prowadzenie biznesu może wydawać się łatwiejsze niż kiedykolwiek, jednak niesie też ze sobą wiele niebezpieczeństw. Jednym z nich jest niedopasowanie oferty do odbiorcy mogącego przynieść firmie największe zyski. Odpowiedzią na ten problem jest DXP (Digital Experience Platform), czyli platformy umożliwiające firmom optymalizację cyfrowej podróży i doświadczeń klientów, a także zarządzanie wszystkimi treściami i kampaniami w jednym miejscu.
Skąd się wzięły platformy DXP?
Powstanie DXP wiąże się bezpośrednio z istnieniem oprogramowania typu CMS (Content Management System) i WEM (Web Expierience Management System). Użytkownicy platform DXP mogą nie tylko tworzyć treści publikowane następnie w witrynie, ale także m.in. płynnie przesyłać stworzony content między wybranymi urządzeniami, zarządzać nimi oraz łatwo dopasowywać wygląd strony zarówno do potrzeb urządzeń mobilnych, jak i innych i stacjonarnych.
Zobacz również
Dlaczego platformy DXP to przyszłość marketingu?
Wśród zalet rozwiązania, jakim jest DXP, z pewnością warto wymienić następujące:
- możliwość łatwego integrowania treści pochodzących z różnych źródeł, np. treści z CMS, systemów PIM służących do zarządzania informacją produktową, analitycznych, e-commerce, etc.
- udoskonalanie tworzonych treści pod kątem SEO i stosowanie zintegrowanych narzędzi (np. Siteimprove),
- integrację systemów e-commerce i kluczowych elementów sklepów internetowych (np. koszyków zakupowych),
- wspieranie działań związanych z analityką internetową,
- upraszczanie współpracy wewnątrz firmy oraz z podmiotami zewnętrznymi, a co za tym idzie – udoskonalanie przepływu informacji na poszczególnych poziomach.
Platformy DXP – must have dla e-commerce
Rozwiązanie, jakim jest DXP, niesie ze sobą wiele możliwości usprawniających wykonywanie codziennych zadań marketingowca. DXP sprawdzi się zarówno w kontekście branży e-commerce, podróżniczej, bankowej, jak i ubezpieczeniowej czy mediowej. Różnorodność zastosowania DXP to bez wątpienia jedna z kluczowych zalet tego rozwiązania.
Platformy DXP dają swoim użytkownikom możliwość:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
- personalizacji doświadczeń poszczególnych użytkowników,
- maksymalizacji efektów kampanii i zwrotów z inwestycji,
- kontroli tworzonych produktów i katalogów,
- planowania publikacji treści,
- tworzenia treści raz, a następnie publikowania jej w wielu miejscach (np. na kanałach mediów społecznościowych, w aplikacjach, w witrynach internetowych).
- uzyskania niezależności od działu IT, ponieważ wprowadzanie zmian na stronie staje się znacznie prostsze z rozwiązaniem, jakim jest DXP.
3x Z, czyli zainteresuj, zdobądź, zatrzymaj
Działania podejmowane na platformach DXP to prosta droga do zainteresowania, zdobycia i zatrzymania klienta na stronie internetowej. Stąd tylko krótka droga do konwersji, będącej przecież celem wszystkich działań internetowych w obszarze cyfrowym.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Budowanie lojalności wśród nowoprzybyłych klientów to kolejny punkt obowiązkowy dla wszystkich odpowiedzialnych za marketing internetowy. Dzięki rozwiązaniu, jakim jest DXP, możliwe staje się tworzenie i promowanie bardziej spójnych, a jednocześnie różnorodnych oraz zaangażowanych treści przy jednoczesnym maksymalnym uproszczeniu procesów zarządzania nimi.
Innymi słowy, platformy DXP to miejsca, w których możliwe staje się jednoczesne zarządzanie działaniami reklamowymi wielu firm i marek.
DXP – dostępna na wyciągnięcie ręki
Choć różnorodne możliwości, jakie dają platformy DXP, wydają się dopiero zapowiedzią przyszłości, w rzeczywistości są dostępne już dziś.
Założona w Szwajcarii w 1997 roku firma Magnolia umożliwia zbudowanie komponowalnego DXP dostosowanego do Twoich rzeczywistych potrzeb. Ujednolicając unikalny stos technologii – od starszych systemów, po najnowszą technologię martech – Magnolia pomaga tworzyć w pełni zintegrowane doświadczenia klientów i przyspiesza dostarczanie rozwiązań cyfrowych.
Pobierz bezpłatną publikację i dowiedz się:
- czym jest i jak działa DXP,
- jak możesz uprościć proces tworzenia treści dzięki wykorzystaniu funkcji komponowalnych,
- jak wybrać odpowiedni dla Twoich potrzeb biznesowych DXP,
- jak połączyć wszystko w jednej platformie – od treści, analiz, SEO, przez personalizację i automatyzację aż po kwestie społecznościowe i mobilne.
Artykuł reklamowy powstały we współpracy z Magnolia.