27 nagrodzonych marek. Agnieszka Holland z Nagrodą Honorową – wielki finał XVII edycji Superbrands Polska

Przedstawiciele marek konsumenckich i biznesowych, cieszących się największym uznaniem konsumentów i ekspertów, odebrali w środę w Warszawie statuetki Superbrands Polska. Laureatką Nagrody Honorowej dla supermarki osobistej została Agnieszka Holland.
O autorze
2 min czytania 2023-11-16

O przyznaniu tytułu Superbrands decydują połączone wyniki realizowanego przez ARC Rynek i Opinia badania, będącego największym sondażem siły i wizerunku marek w Polsce, oraz głosowania Rady Marek – stałego grona doradczego, złożonego z ekspertów z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie brandingu. Najsilniejsze marki biznesowe wyłaniane są w oparciu o kryteria jakości produktów lub usług, relacji biznesowych, innowacyjności oraz działań z zakresu CSR; decydujący głos w tym wyborze mają eksperci Konfederacji Lewiatan.

W 2023 roku w gronie laureatów Superbrands i Business Superbrands Polska znalazły się: AMS, APART, Big-Active, Biovital, Cisowianka, Dolina Noteci, DPD, Drutex, Eneris, Factory, Forbes, Gazeta.pl, GPD Agency& Film Studio, Hala Koszyki, PSH Lewiatan, Nationale-Nederlanden, Newsweek, Olej Kujawski, Onet, Oriflame, Rossmann, Thermomix, Tork, Uniqa, Velvet, Vizir oraz Wirtualna Polska. Historie ich sukcesu, a także artykuły eksperckie, nawiązujące do najważniejszych trendów w branży marketingu, można przeczytać w Albumie Superbrands.

Myślą przewodnią tegorocznej edycji projektu były „Dobre Wybory”.

Nie ma już żadnej wątpliwości, że bez przemyślanych decyzji: konsumenckich, biznesowych i etycznych, nie uchronimy świata w całym jego pięknie, bogactwie i różnorodności. Dlatego dokonując codziennych wyborów jako konsumenci sięgajmy po te marki, które powstają w duchu fair trade, z poszanowaniem praw człowieka i środowiska naturalnego, a jako właściciele i promotorzy marek szukajmy partnerów i kontrahentów, którzy podzielają uniwersalne wartości; prowadźmy zrównoważoną produkcję i uczciwą komunikację – mówiła otwierając Galę Nina Kowalewska-Motlik, Prezeska Zarządu New Communications, partnera Superbrands w Polsce. 
LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Bezpośrednim nawiązaniem do koncepcji „Dobrych Wyborów” była decyzja o przyznaniu tegorocznej Nagrody Honorowej Superbrands Agnieszce Holland. Wybitna reżyserka i scenarzystka filmowa została wcześniej – w 2014 roku – nagrodzona Culture.pl Superbrands, przyznawaną w latach 2012-2018 wspólnie z instytutem Adama Mickiewicza za upowszechnianie kultury polskiej za granicą. Tym razem Rada Marek zdecydowała się wyróżnić jej szczególną wrażliwość i postawę życiową wobec najtrudniejszych kwestii. 

Jak czytamy we wstępie do Albumu Superbrands: «Najnowszy obraz Agnieszki Holland „Zielona Granica”, który miał swoją premierę na początku września, traktuje o sytuacji na pograniczu polsko-białoruskim. Reżyserka przywołuje w nim postaci osób, które od wielu miesięcy dokonują wyboru najważniejszego i jedynego słusznego: bez względu na okoliczności stają po stronie potrzebującego człowieka. Tym samym wybór Rady Marek (…) pozwala połączyć wieloletnią tradycję przyznawania Nagrody Honorowej osobom, które przez swoje zawodowe osiągnięcia i wyjątkową osobowość promują Polskę w świecie, z przekonaniem, że marek – konsumenckich, biznesowych ani osobistych – nie da się budować w oderwaniu od wartości». 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Laudację napisała prof. Magdalena Środa, a statuetkę w imieniu laureatki, która z gośćmi Gali połączyła się online, odebrała siostra Magdalena Łazarkiewicz. W poprzednich latach laureatami Nagrody Honorowej zostali m.in. Janina Ochojska, prof. Krzysztof Penderecki, Jurek Owsiak i WOŚP, Robert Lewandowski i prof. Jerzy Buzek.

Galę finałową poprowadzili Katarzyna Kasia i Grzegorz Markowski. Dla gości, zebranych w hotelu Sheraton, wystąpili: Kasia Rodowicz i Jacek Prokopowicz.