II Samorządowy Kongres Internetu i Mediów Społecznościowych Local SoMe’23 odbędzie się 28 i 29 listopada we Wrocławiu. To pierwsze i zarazem jedyne w Polsce wydarzenie dedykowane skutecznej komunikacji samorządowej.
Przewodnicząca Parlamentu Europejskiego zwraca uwagę, że:
Zobacz również
W epoce cyfrowej, gdzie każdy obywatel jest podłączony do smartfona, lokalni urzędnicy, burmistrzowie i radni muszą nadążać za praktykami społecznymi i nieustannie się uczyć, jak najlepiej wykorzystywać narzędzia komunikacji cyfrowej, aby nawiązywać kontakt z ludźmi, których reprezentują. Korzystanie z narzędzi cyfrowych to nie tylko kwestia wygody. Jest to dla lokalnych liderów kluczowa droga do nawiązania kontaktu ze swoimi wyborcami i lepszego ich zrozumienia. Media społecznościowe czy ratusze wirtualne stanowią fora, na których obywatele mogą wyrażać swoje obawy i opinie. Opanowując te platformy, lokalni politycy zwiększają transparentność, otwierają ścieżki dialogu i wzmacniają społeczeństwo obywatelskie.
Jej zdaniem, biegłość cyfrowa wzmacnia pozycję zarówno lokalnych polityków, jak i obywateli, ale narzędzia te nie mogą stać się środkiem dezinformacji, nienawiści i podziałów. Kongres to miejsce, gdzie powinno się szukać trwałych rozwiązań problemów związanych z komunikacją internetową, a także podkreślać jej zalety.
Musimy informować, a nie wprowadzać w błąd. Tworzyć wspólnotę, a nie dzielić – mówi R. Metsola.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Przypomina również o przyszłorocznych wyborach samorządowych i do Parlamentu Europejskiego:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W tak szczególnym roku kluczowe będzie umiejętne wykorzystanie internetu i platform mediów społecznościowych w celu zachęcenia do dialogu z obywatelami. Frekwencja podczas ostatnich wyborów parlamentarnych pokazała, że Polacy chcą brać czynny udział w polityce. Chcą, aby ich głos był słyszalny. Media społecznościowe powinny im to umożliwić.
Tegoroczny Kongres będzie poświęcony analizie, sposobom przetwarzania i efektywnego wykorzystania danych sieciowych do zarządzania miastem, komunikacji i dialogu z mieszkańcami oraz zarządzania marką osobistą w samorządowych mediach społecznościowych. Podczas spotkania zostaną zaprezentowane najnowsze trendy w lokalnej komunikacji, sekrety efektywnego dotarcia do mieszkańców i najlepsze praktyki rozwiązywania sytuacji kryzysowych w social media.
Program Kongresu i rejestracja znajdują się na stronie https://localsome.pl/